دست کرونا بر گلوی ۳۰ استان فارسی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از جان باختن ۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووی د۱۹ در فارس خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹  ۸۴۱ هزار و ۶۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۵ هزار و ۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سیزده هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع ۲۵۷ هزار و ۲۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی همچنین از بهبودی ۲۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته گذشته، اضافه کرد: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون چهار هزار و ۹۷ نفر است.

حسینی در ادامه با بیان این موضوع که هم اکنون دو هزار و ۵۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۳۲۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمام روزه داران و اشاره به شب‌های قدر، از مردم استان به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست، با توجه به همه گیری ویروس کرونا در استان، تا حد امکان از حضور در مجالس و آیین‌ها پرهیز و برنامه‌های شب قدر را در خانه و از طریق صدا و سیما پیگیری کنند؛ همچنین در صورت حضور در این آیین ها، در مکان‌هایی حاضر شوند که شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند و در طول مراسم از ماسک استفاده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.