دبیر حزب مردمسالاری فارس: مجلس دهم دربرآوردن خواسته‌های مردم موفق نبود/ یکدستی نمایندگان هم فرصت است هم تهدید/ قالیباف شانس اول ریاست برمجلس یازدهم

دبیر حزب مردمسالاری در استان فارس به بررسی کارنامه مجلس دهم و اولویتها و ماموریتهای مجلس یازدهم پرداخت و در پایان از پیش بینی خود برای ریاست مجلس آینده خبر داد.

امین عباسی، دبیر حزب مردمسالاری در استان فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایران ریپورتس98 پیرامون عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی بیانگر عملکرد مجلس دهم بوده و چنین برآورد میشود که از دیدگاه مردم مجلس دهم علیرغم تلاشهایی که توسط برخی از نمایندگان انجام شد و قابل تقدیر است، چندان موفق عمل نکرده است.

وی ادامه داد: البته مشارکت پایین مردم تنها به دلیل عملکرد مجلس دهم نبوده و عواملی نظیر مسائل اقتصادی و عملکرد دولت و همچنین رد صلاحیتهای گسترده نیز در آن دخیل بوده است.

فعال سیاسی اطلاح طلب درمورد موفقیت مجلس دهم در عمل به شعارهایشان و خواسته های مردم گفت: خواسته اغلب مردم در حوزه های اقتصادی و معیشتی بوده که از مجلس نیز وضع قوانینی حمایتی و نظارتی برای بهبود این موارد انتظار میرفته اما درعمل اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی افزود: برخی از نمایندگان مجلس دهم نیز بجای تلاش برای تحقق خواسته های بجای مردم، ردپایشان در سواستفاده های اقتصادی دیده میشود.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با بیان اینکه غالب شعارهای نمایندگان مجلس دهم در زمان انتخابات پاکدستی، عدم سواستفاده از جایگاه و نظارت صحیح و جدی بر عملکرد دولت و تمامی حوزه های حاکمیتی بوده اما کمتر این موارد دیده شده، تصریح کرد: علت خلف وعده ها ریشه در عدم توسعه سیاسی و عدم کار تشکیلاتی و حزبی در کشور میباشد که شخصی به عنوان کاندیدا وارد کارزار انتخاباتی شده، شعارها و وعده هایی را به مردم میدهد اما بعد از انتخاب شدن خلف وعده کرده و به جایی پاسخگو نیست.

وی تقویت احزاب در کشور را ضروری دانست تا بتوان نقیصه عدم پاسخگویی کاندیداها را پس از انتخاب رفع کرده و موجبات توسعه سیاسی و در نهایت استقرار کامل دموکراسی گردد.

عباسی درخصوص وظیفه و ماموریت مجلس عنوان کرد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند مجلس باید در راس امور باشد یعنی تحقیق و تفحص در همه حوزه ها و هیچ استثنایی هم نباید باشد اما با بررسی اجمالی متوجه خواهیم شد که مجلس دهم در تحقیق و تفحص ها مصلحت اندیشی گروهی و باندی را در نظر داشته و مصالح ملی و مردم را کمتر توجه کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از دو وظیفه مهم مجلس نظارت است که دستخوش بده بستان به جای نظارت گردید و در خصوص وظیفه دیگر مجلس که قانون گذاری میباشد نیز شاهد وضع قوانینی بوده ایم که اغلب در برگیرنده منفعت ملی و آحاد جامعه نبوده.

دبیر حزب مردمسالاری در استان فارس گفت: امیدواریم مجلس یازدهم که یک مجلس یک دست بوده و از اکثرا از یک طیف هستند، این نقایص را کمتر داشته باشد.

وی درمورد نقش مجلس یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 1400 ابراز داشت: در صورتی که مجلس یازدهم، مجلسی پررنگ و تاثیر گذاری بوده و موجب بهبود وضعیت معیشتی مردم گردد، طبیعتا علاقه مشارکت در میان مردم در انتخابات 1400 بیشتر خواهد شد و هنگامی مردم تاثیر مشارکت و حضورشان در انتخابات را لمس نموده و دیگر سفره‌شان خالی نباشد، بطور طبیعی مشارکت فعالانه تری خواهند داشت که این امر درپی وجود یک مجلس مطالبه گر و پیگیر محقق خواهد شد.

این چهره سیاسی با اشاره به یکدستی منتخبان فارس در مجلس یازدهم گفت: وقتی منتخبان استان فارس را در مجالس گذشته بررسی میکنیم، هیچ گاه نمایندگان به این تعداد یکدست، همطیف و از یک جریان فکری نبوده اند که این مسئله میتواند فرصت و یا تهدیدی برای آنها و استان باشد.

وی افزود: فرصت از آن جهت که مجمع نمایندگان یکدست میتواند برای استان مفید باشد اما این یک دست بودن در صورتی که مراقبت نشود، میتواند یک تهدید جدی بوده و صدمات جبران ناپذیری را به بدنه استان وارد نماید.

عباسی همچنین بیان داشت: در صورتی که این یک دستی باعث حذف نیروهای متخصص و متعهد جریان های دیگر گردد، باعث ایجاد تفرق، اختلاف و در نهایت به متضرر شدن مردم استان فارس خواهد انجامید.

وی نبود رقیب سیاسی که بر عملکرد نمایندگان ناظر بوده و آنها را نقد کند، یک آسیب دانست و نتیجه آن را رکود عنوان کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری درمورد ریاست مجلس یازدهم نیز اذعان داشت: با توجه به یکدست بودن مجلس یازدهم اینکه چه کسی برآن ریاست کند، فرقی نخواهد داشت اما به نظر بنده آقای قالیباف شانس بیشتری نسبت به دیگران برای تصدی این پست خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر درباره ی: “

  1. جناب عباسسی بسیار دقیق و درست پیش بینی نموده اند .
    و انشالله که جناحی عمل نشه و سفره. مردم پر برکت بشه.

Leave a Reply

Your email address will not be published.