دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس: از ابتدای سال جاری 35 زندانی مالی با همت خیرین انجمن حمایت زندانیان، از زندان های شیراز آزاد شده اند

جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندان های فارس، مدیرعامل انجمن حمایت و اعضای هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان در دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد و تسریع در روند تکمیل فاز دوم مجتمع فرهنگی انجمن در دستور کار قرار گرفت

به گزارش ایران ریپورتس، حیدر آسیابی افزود: هدف از راه اندازی مجتمع فرهنگی انجمن حمایت زندانیان، حفظ کرامت انسانی خانواده زندانیان و ارتقای سطح برنامه های آموزشی برای افراد تحت پوشش است و بایستی با سرعت عمل بیشتری تکمیل پروژه در دستور کار قرار گیرد.


وی یادآور شد: خوشبختانه با همت اعضای هیأت مدیره و خیرین در انجمن حمایت، اقدامات گسترده ای در راستای حمایت از خانواده های بی بضاعت زندانیان انجام شده است و باید این فعالیت ها تداوم یابد.


آسیابی گفت: اصلاح و تربیت و نگهداری زندانیان، رسالت سازمان زندانهاست و حمایت از خانواده های بی بضاعت زندانیان از فرایندهای مهم اصلاح و تربیت است که انجمن حمایت باید در این زمینه فعالیت های بیشتری در زمینه خودکفایی خانواده ها، آموزش، مشاوره و فعالیت های فرهنگی داشته باشد.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تأکید کرد: انجمن حمایت باید به سمت جذب خیرین، سرمایه گذاران و فعالیت های اشتغال پایدار حرکت کند

وی گفت: از ابتدای سال جاری با همت خیرین انجمن، تعداد 35نفر از زندانیان که به دلیل بدهی مالی در زندان بسر می بردند با کمک 2میلیارد ریالی نیکوکاران نوع دوست انجمن حمایت شیراز از زندان آزاد شده اند و باید برای جلب مشارکت خیرین در زمینه کمک به خانواده های زندانیان بی بضاعت و آزادی زندانیان تلاش بیشتری صورت گیرد.


فرماندار شیراز نیز گفت: با اجرای طرح خورشید خانه در دستگاه های اجرایی شیراز با همکاری دفتر امور زنان و خانواده فرمانداری، در نظر است با همت کارکنان، مبالغ کمک جمع آوری شده برای آزادی زندانیان مالی با اولویت زنان زندانی درنظر گرفته شود.


امیری افزود: با همت خیرین، کمک های مؤمنانه برای اقشار بی بضاعت جامعه در سطح گسترده انجام شده است و بخشی از این کمک ها نیز باید برای خانواده های زندانیان نیازمند و آزادسازی زندانیان بدهکار مالی درنظر گرفته شود.


محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز ضمن قدردانی از نیکوکاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2000سبد کالا بین خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت توزیع شده است و این کمک های انسان دوستانه معیشتی همچنان ادامه دارد.


وی همچنین افزود: تعداد 1150دانش آموز از فرزندان زندانیان، زیرپوشش خدمات حمایتی انجمن قرار دارند و برای سال تحصیلی جدید نیز مبلغ 2میلیون ریال کمک نقدی به منظور کمک هزینه تحصیلی برای هر یک از دانش آموزان و مبلغ 5میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان به حساب سرپرست خانواده ها واریز می شود.
شایان ذکر است در این جلسه، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس، مهندس حسین خرمایی جهرمی ناظر پروژه، غلامرضا کشاورز بازرس انجمن و تعدادی از اعضای هیأت مدیره حضور داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.