خلق آثار هنری بانوان خوشنویس فارس در کارگاه مشق مادر

کارگاه‌ بداهه نویسی بانوان خوشنویس فارس روز جمعه ۲۳دی‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) با حضور حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان و دیگر مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان”مشق مادر” به صورت سراسری همزمان با سراسر کشور عصر جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ (از ساعت ۱۵ تا ۱۹) در حوزه هنری مراکز استان‌ها برگزار شد.

این رویداد هنری با حضور تعدادی از بانوان خوشنویس استان فارس و شهر شیراز به میزبانی حوزه هنری فارس و به صورت سراسری با ۳۱ استان کشور در محل حرم حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز برگزار شد.

جشنواره «مشق مادر» یک جشنواره ملی است که با مرکزیت حوزه هنری قزوین و با هدف بزرگداشت مقام زن برگزار شد. کارگاه‌های بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران در سراسر کشور برگزار شد و با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق همراه بود و این کارگاه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ویژه بانوان برگزار شد و تنها بانوان خوشنویس در این کارگاه حضور داشتند.

این کارگاه با توجه به اتفاقات اخیر با محوریت ترویج و آشنایی با نگاه زن در اسلام و اهمیت نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی برپا شد و  آثار تولید شده از این کارگاه توسط مراکز استانی جمع‌آوری، مهرو موم و به حوزه هنری قزوین ارسال می‌شود؛ داوری و انتخاب برگزیدگان در اول بهمن ماه صورت می‌گیرد و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۶ بهمن ماه خواهد بود. در این جشنواره ۱۵ جایزه نقدی ۵۰میلیون ریالی و ۱۰۰ جایزه نقدی پنج میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

خاطر نشان می گردد؛ این رویداد با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، حوزه هنری و انجمن خوشنویسان برگزار شد و سایر دستگاه‌ها از حمله سازمان بسیج هنرمندان، امور بانوان استانداری و شهرداری نیز در برگزاری این کارگاه همراهی داشتند.

جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان

Leave a Reply

Your email address will not be published.