جعفر قادری، نماینده شیراز: دولت سیزدهم رشد اقتصادی قابل دفاعی را تجربه کرده

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در طول سال‌های فعالیتش رشد اقتصادی قابل دفاعی را تجربه کرده است، در واقع نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ چهار درصد و در سال ۱۴۰۱نیز حدود چهار درصد بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۶درصد رسیده است، این در حالیست که نرخ رشد اقتصادی در دولت قبل صفر و حتی منفی بوده است .

به گزارش ایران ریپورتس، جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت سیزدهم در طول سال‌های فعالیتش رشد اقتصادی قابل دفاعی را تجربه کرده است، در واقع نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ چهار درصد و در سال ۱۴۰۱نیز حدود چهار درصد بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۶درصد رسیده است، این در حالیست که نرخ رشد اقتصادی در دولت قبل صفر و حتی منفی بوده است .
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی هم از دیگر اتفاقات شیرین در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: انتقال آب از دریا، آبرسانی از سدها به روستاها و شهرها، توسعه ظرفیت‌های برق تجدیدپذیر، برق اتمی و برق حرارتی نیز از اقدامات قابل دفاع در طول ۲سال گذشته محسوب می‌شود، همچنین هزینه‌های جاری دولت نسبت به کل بودجه رو به افزایش است که این اتفاق را هم باید به فال نیک گرفت.
قادری پرتاب‌های ماهواره‌ای به فضا و موفقیت‌ها در حوزه هسته‌ای و صنایع نظامی را از دیگر اتفاقات خوب در دولت سیزدهم دانست و گفت: اجرای طرح‌های حمایتی در حوزه مسکن ملی، توسعه جاده‌ها، کاهش نقاط و زمینه‌سازی برای تاب‌آوری اقتصادی نیز از جنبه‌های مثبت کار دولت است.

این نماینده مجلس نرخ رشد ارز و وضعیت تورم را از ضعف‌ها و تلخی‌های حوزه اقتصادی کشور قلمداد کرد و افزود: اگرچه نرخ تورم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته اما هنوز هم نیاز است که تدابیر اساسی‌تری برای پایین آمدن نرخ تورم اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قدرت خرید مردم تحلیل رفته است گفت: دلیل این اتفاقات ناخوشایند این است که در ۱۰ سال پیش از فعالیت‌های دولت سیزدهم نرخ رشد اقتصادی صفر یا منفی بوده است و در سه یا چهار سال نمی‌توان این وضعیت را جبران کرد.
قادری هرچند نرخ بیکاری کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح نسبت به سال‌های گذشته رسیده اما هنوز شاهد افرادی در خانواده‌ها هستیم که از داشتن شغلی مناسب محروم هستند، لذا بایستی تمهیدات جدی‌تری اندیشیده شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خروج بخشی از نیروهای تخصصی و تحصیل‌کرده از کشور هم یکی از نقاط ضعفی است که باید برطرف شود.
وی یادآور شد: البته این نقاط ضعف را نباید به کم‌کاری دولت نسبت داد بلکه همانگونه که گفتم در دولت سیزدهم اتفاقات شیرینی رخ داده که نشان از کار و تلاش شبانه‌روزی است.
نماینده مردم شیراز و زرقان اظهار کرد: بدون شک اگر دولت سیزدهم مسیر خود را مانند ۲سال گذشته ادامه دهد می‌تواند در سال‌های آتی این تلخی‌ها را نیز به شیرینی تبدیل کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.