جای خالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارس در میان برترین‌های کشور

در اجلاسیه سه روزه رؤسای دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در شیراز، ۱۴ نفر از رؤسای دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ ها و پارک های علم و فناوری کشور بنا به عملکرد یک سال گذشته تقدیر شدند که نامی از فارس در آن ها نیست.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، اجلاس سه روزه رؤسای دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با حضور روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، وزیر کشور، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی در شیراز برگزار شد.

در انتهای این اجلاسیه و در مراسمی از ۱۴ نفر از رؤسای دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ ها و پارک های علم و فناوری کشور به عنوان رؤسای برتر تقدیر و به آن ها نشان سرو اهدا شد .

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، از بین رؤسای دانشگاه‌های کشور، ۱۰رئیس دانشگاه به عنوان رؤسای برتر؛ از بین رؤسای پژوهشگاه ‌ها ۲ رئیس پژوهشگاه و از بین رؤسای پارک‌ های علم و فناوری نیز ۲ رئیس پارک، به عنوان مدیرانی که بهترین عملکرد را در یک سال گذشته داشتند، انتخاب و نشان سرو را از دست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردند.

دکتر مسعود میرزایی رئیس پارک علم و خراسان رضوی، محمد نبی شهیکی رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، مرتضی توکلی رئیس پژوهشگاه ملی ‏اقیانوس شناسی و علوم جوی ایران، حمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی، مجتبی ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک، دکتر احمدعلیجانپور رییس دانشگاه ارومیه، حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، سید علی قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی، دکتر عباسعلی رضاپور رییس دانشگاه صنعتی بیرجند، صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، مریم بردبار رییس دانشگاه حضرت معصومه، منصور انبیاء رییس دانشگاه علم و صنعت ایران و عباس کلانتری خلیل‌آباد رییس دانشگاه یزد در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین رؤسای برتر علاوه بر نشان سرو، لوح سپاس و تندیس؛ یک پایه تشویقی نیز توسط وزیر علوم اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، با یک سرچ ساده در اینترنت در استان فارس بیش از 100 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند و بیش از 120 هزار دانشجو نیز با حضور در این مراکز به کسب علم و دانش مشغول هستند.

در میان این مراکز، دانشگاه های شیراز و صنعتی شیراز بیش از پیش شناخته شده و اسم و آوازه ای در کرده اند. همچنین پارک علم و فناوری استان فارس نیز همیشه جزو مدعیان در کشور است اما متاسفانه روسای هیچکدام از این مراکز جایگاهی در میان 14 رئیس برتر نداشتند که جای تامل و بررسی دارد.

در طی یکی دو سال اخیر بارها خبر عناوین مختلف از مراکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور و دنیا را در رسانه های استان فارس دیده ایم، گزارشاتی که اگر کمی در آن دقیق شویم، به واقع حرف چندانی در سطح دنیا و شاید حتی آسیا برای گفتن نداشته باشیم و این مستلزم درانداختن طرحی نو و برنامه ریزی جدید و تلاش بیشتر است.

دانشگاه بزرگ شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز را به عنوان قطب های علمی کشور می شناسند و با اهتمام مدیران و مسئولان مربوطه امیدواریم ضمن رسیدن به جایگاه های قبلی، رشد و پیشرفت روز افزون داشته باشند.

انتهای پیام /

Leave a Reply

Your email address will not be published.