توسعه روستاهای مناطق مرکزی استان فارس مقدمه ای برای توسعه ملی و سرزمینی است

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با فرماندار کوار بر لزوم توسعه روستاهای مناطق مرکزی استان فارس تاکید کرد و با توجه به تمرکز جمعیت روستایی دراین مناطق اظهار داشت: توسعه روستاهای مناطق مرکزی استان فارس مقدمه ای برای توسعه ملی و سرزمینی است.


به گزارش ایران ریپورتس، حمیدی در این نشست که با حضور خاني فرماندار شهرستان کوار به همراه ، ناهيد معاون فرماندار شهرستان ، اعضاي شوراي اسلامي شهرک اکبر آباد کوار ، رئيس منابع طبيعي این شهرستان ، نماينده راه و شهرسازي کوار و ايوبي مدير بنياد مسکن شهرستان کوار ترتیب یافت ، شهرستان کوار را از جمله مناطق با اولویت برای توسعه و محرومیت زدایی دانست.
حميدي مديرکل بنياد مسکن استان فارس با اشاره به حضور مهندس مسعود صف شکن سرپرست معاونت عمران روستايي بنياد مسکن استان فارس افزود: عمران روستایی کلیدی ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه رفع محرومیت در روستاها است و اهمیت موضوع ایجاب می کرد که معاون عمران روستایی بنیاد در جریان جزییات فعالیت های عمرانی در شهرستان کوار قرار گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه رویکردهای توجه به روستاها موجب شده است که بنیاد مسکن استان فارس به معضل حاشیه نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی تر داشته باشد و با حضور موثر در مناطق روستایی نهضت کار و تلاش و محرومیت زدایی را در روستاهای استان فارس کلید زده است.
وی با اشاره به تاکیدات استاندار فارس مبنی بر اینکه نگاه دولت مردمی دکتر رئیسی به مناطق محروم نگاهی فراگیر است گفت: اگر بتوانیم به علت بپردازیم و اشتغال روستاها را حفظ کنیم، هیچ روستایی حاضر به مهاجرت و سکونت در حاشیه شهرها با این حجم از مشکلات موجود در این مناطق نخواهد شد.
حمیدی ادامه داد : تاکنون سعی ما بر این بوده که به روستاها توجه بیشتری شود و بخش قابل توجهی از از اعتبارات را صرف کمک به روستاها کنیم. شهرستان کوار نیز در این حوزه از امکانات نسبتا مناسب بهره برده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با تمرکز بر عمران روستایی ، عملکرد درخشانی در مطالعه و اجرای طرح های هادی روستایی به عنوان کلیدی ترین طرح عمران روستایی داشته است بطوریکه تاکنون توانسته است در یک هزار و ۲۸۴روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی را اجرا کند و شاخص اجرای طرح ها را به بیش از 54 درصد برساند.
مصطفی ایوبی مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار هم با تقدیر از همراهی مدیر کل و حمایت های فرماندار این شهرستان اظهار داشت : بنياد مسکن انقلاب اسلامي اولين نهادعمومي است که بر اساس فرمان تاریخي رهبر کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) به منظور تامين مسکن محرومان به ویژه روستائيان در چارچوب سياستها و برنامه هاي دولت و در جهت تحقق توسعه پایدار تشکيل شده است.
ایوبی اضافه کرد : تشخيص ، تعيين و رفع نيازمندیهاي مسکن مقاوم, تهيه زمين مورد نياز طرحها وپروژه هاي مسکن شهري و روستایي, عمران و آباداني روستاها شامل تهيه واجراي طرحهاي هادي و تثبيت مالکيت املاک و اراضي، تهيه و ارائه طرحهاي لازم براي بازسازي و نوسازي مناطق مسکوني آسيب دیده از حوادث غير مترقبه از جمله مهمترین حوزه هاي فعاليت بنياد مسکن انقلاب اسلامي است که در شهرستان کوار نیز گام های مهمی در این راستا برداشته شده است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه عمران روستایی در این شهرستان ارائه داد و گفت : نقشه برداري بازنگري طرح هادي به تعداد 19 روستا وتعيين مشاوربازنگري طرح هادي به تعداد 8 روستا با اعتبار کل 15 ميليارد ریال دراین شهرستان در سالی که گذشت انجام شده است.
اين ديدار در راستاي حل مشکلات اراضي بنياد مسکن در شهرستان کوار برگزار شد و فرماندار و دیگر مسوولان حاضر دیدگاههای کارشناسی خود را بیان کردند.
انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.