تلاش برای توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون توسعه فناوری سلامت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تلاش مجموعه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری سلامت خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر «سید نورالدین فرجی» در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه از پارک های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شمار می رود که در سال 1399، همزمان با تعدادی از پارک های علم و فناوری سلامت کشور، از شورای عالی گسترش وزارت بهداشت، مجوز راه اندازی گرفته است.

او با بیان اینکه پس از تصویب هیات رئیسه دانشگاه، حدود 18 هکتار زمین در پردیس شهید دوران به پارک علم و فناوری سلامت اختصاص یافته است، افزود: تا آغاز ساخت ساختمان پارک علم و فناوری سلامت و برای جلوگیری از تعویق در جذب و پذیرش شرکت ها، به طور موقت طبقه همکف و زیرزمین ساختمان سابق اورژانس فارس در پردیس شهید دوران، به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه تعلق گرفت.

این مقام مسوول در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در حال حاضر سه مرکز رشد دانشگاه شامل مرکز رشد تجهیزات پزشکی، مرکز رشد گیاهان دارویی و طب سنتی و مرکز رشد سلول های بنیادی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه مستقر شده اند که در مجموع حدود 60 شرکت فناور، زیر مجموعه این مراکز رشد قرار دارند و به نحوی با پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در ارتباط هستند.

دکتر فرجی گفت: برخی از شرکت ها به طور مستقیم زیر نظر پارک علم و فناوری سلامت با آیین نامه های جذب و پذیرش پارک مصوب وزارت بهداشت، پذیرش می شوند که مهمترین معیار پذیرش آنها، داشتن فروش به همراه اظهارنامه مالیاتی و کارکنان تحت پوشش بیمه و داشتن ایده محوری نوآورانه است.

معاون توسعه فناوری سلامت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه با بیان اینکه شرکت ها و مراکز رشد از بهمن 1401 در پارک علم و فناوری سلامت مستقر شدند، افزود: تا کنون دو خط تولید فرآورده های تسکینی و تجهیزات پزشکی در این مجموعه راه اندازی شده است.

این مقام مسوول در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از استقرار 10 شرکت فناور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه خبر داد و افزود: برخی از این شرکت ها به صورت فیزیکی مستقر هستند و برخی از شرکت ها زیر نظر پارک هستند، اما فعالیت ها به صورت مجازی دنبال می شود، به شکلی که خط تولید شرکت ها در مراکزی خارج از پارک مستقر و دفاتر اداری شرکت های مذکور در پارک واقع است، همچنین تعدادی از شرکت ها که از مراکز رشد دانشگاه به صورت موفق خروج پیدا می کنند یا همزمان با حضور در مرکز رشد، مجوز اجاره خطوط تولید محصول در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه برای چنین شرکت هایی نیز صادر می شود.

دکتر فرجی، از مزیت های استقرار شرکت ها در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه را واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به شرکت های توانمند و در قالب قراردادهای متعدد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، دارای حدود 6 میلیارد تومان امکانات مالی است و طی تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، شرکت ها با معرفی پارک، می توانند تا سقف 500 میلیون تومان و با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه، از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

او ادامه داد: افزایش ارتباطات شرکت ها با یکدیگر، آموزش عناصر کلیدی از ایده تا صنعت تا رسیدن به دست مشتری، معافیت مالیاتی، حمایت های دیگر مانند بهره برداری از قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان، از دیگر مزیت های استقرار شرکت ها در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه به شمار می رود.

معاون توسعه فناوری سلامت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه همچنین خواستار همکاری و حمایت های بیش از پیش مسوولان استانی و کشوری برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز زمین های پردیس و دریافت مجوزهای لازم و دریافت ردیف های مستقل و بودجه ای شد.

انتهای خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.