تعطیلی پنج شنبه‌های فارس نیازی فوری!

تعطیل شدن ادارات و ارگانها و حتی بانک ها در روز پنج شنبه های هفته در فارس آثار و برکات فراوان روحی، روانی، اجتماعی و فرهنگی و البته اقتصادی برای مردم این سرزمین خواهد داشت. 

ایران ریپورتس98// از دید و بازدید و رونق سفر که بگذریم، تقویت نهاد مقدس و مبارک خانه و رسیدگی به امور شخصی کارکنان دولت و پرداختن به مسائل همسر و فرزندان و ایجاد فرصت مطالعه وتفریح و گشت و گذار در طبیعت و رونق گردشگری کرونازده این سامان از جمله این آثار و برکات است.

امیدوارم استاندار محترم و دیگر مدیران استانی با ارائه ساز و کارهای لازم برای پایین نیامدن راندمان کاری دستگاه های دولتی در طول روزهای هفته وکم و زیاد کردن ساعات کاری ادارات به این خواسته عمومی و مطالبه مردمی پاسخ مثبت دهند. پنج شنبه ها در شهرشیراز و استان فارس تعطیل گردد تا شاید بازار و کسب و کار مردم رونقی بیشتر به خودگیرد.

جلوگیری از اتلاف انرژی در ادارات و کاهش بار ترافیکی و همچنین حمایت از برخی اقشار و صنوفی که در روزهای پنج شنبه و جمعه مشتریان خاص خود را دارند و امکان نظارت و رسیدگی بهتر و بیشتر بر بازار و فعالیتهای اقتصادی از سوی مجریان و ناظران قانون از جمله نتایج مثبت تعطیلی پنج شنبه ها در فارس خواهد بود که به محض تصویب نهایی و تحقق آن به عیان و آشکارا شاهد بروز و تبلور این آثار خواهیم بود.

در ادارات فارس شاهد درخواست مرخصی های روزانه و یاچند ساعته کارکنان ادارات در روز پنج شنبه ها برای انجام امور بانکی و پرداخت اقساط معوقه و یا تعمیرات منزل و اتومبیل و حضور درکلاسهای درس دانشگاهها و.. .هستیم.

چه بسیار از مراجعانی که کیلومترها طی میکنند تا خود را به ادارات برسانند اما ناباورانه متوجه عدم حضور برخی از کارکنان اداری خصوصا در مرکز شهرستان یعنی ادارات شیراز در آخرین روز اداری هفته یعنی پنج شنبه ها میشوند.

برخی کارکنان برای سرکشی از پدر و مادر پیر و بیمار یا سرکشی از اموال و املاک خود در شهرهای مختلف نیاز به جابه جایی و حمل ونقل و آمد و شد در دو روز آخرهفته دارند و برخی بدنبال دوا و درمان خود و عده ای هم منتظر رسیدن پنج شنبه و جمعه ای نو، جهت انجام امورتفریحی خود و خانواده اند.

با این اوصاف و به منظور انجام امورگردشگری فارس و شیراز، تعطیلی پنج شنبه ها، نه تنها یک نظر و پیشنهاد بلکه یک ضرورت فوری و حیاتی برای بیشتر مردم استان پهناور و پر جمعیت و البته موثر فارس است.

* سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی ؛روزنامه نگار

Leave a Reply

Your email address will not be published.