تعطیلی نمازجمعه 7 شهر در فارس

نماز جمعه ۶ تیرماه امسال در هفت شهر فارس اقامه نمی‌شود.

 

به گزارش ایران ریپورتس98، حجت ‌الاسلام حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: بر اساس آخرین اعلام وضعیت، دو شهرستان از استان فارس شامل هفت شهر از جمله ششده، زاهدشهر، میان‌شهر، فسا، نوبندگان و گراش  شهرهای ششده، زاهدشهر، میان‌شهر، فسا و نوبندگان در زمره شهرهای با وضعیت قرمز هستند، اما نماز جمعه در سایر شهرهای استان از جمله شیراز۶ تیرماه امسال اقامه می شود.
او از تمام نمازگزاران درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند و افرادی که دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی  یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند،  از حضور در نماز جمعه خودداری کنند.
ملک مکان تصریح کرد: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا بوده که مسئولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس ادامه داد: نماز جمعه ۶ تیرماه امسال در ۱۶ استان، ۶۲ شهرستان و ۱۱۳ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده, اقامه نمی شود.
 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا ۴خردادماه امسال، دو هزار و ۵۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شد ه اند  و مجموع  بیماران کرونا  در کشور به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسید و در  ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کرونا  جان خود را از دست داده ا ند که  مجموع جان باختگان این بیماری در کشور  به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.