ترانسفورماتور ایستگاه‌های برق استان فارس و بوشهر بهینه‌سازی شد

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر از بهینه سازی ترانسفورماتور ایستگاه‌های برق در این دو استان با بهره گیری از ۵ دستگاه ترانسفورماتور قدرت با مجموع ظرفیت ۴۴۵ مگا ولت آمپر خبر داد و بیان داشت : این ترانسفورماتورها در ایستگاه‌های استان فارس و بوشهر بهینه سازی و احیا شده است.

به گزارش ایران ریپورتس98، مهندس حمزه روغنیان ابراز داشت : با تلاش و پیگیری همکاران دفتر فنی انتقال معاونت بهره برداری ، تعداد ۵ دستگاه ترانسفورماتور ۲۳۰ کیلوولت واقع در ایستگاه های پریشان ، بوشهر ۱ ، بوشهر ۲ ، گناوه و دیلم که از چرخه انتقال خارج گردیده بود احیا و جهت استفاده در ایستگاه ها به همکاران بهره بردار تحویل گردید.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: این پروژه طی ۱۰ ماه و با هزینه 7 میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: میزان هزینه تامین و خرید ترانسفورماتورهای جدید با ظرفیت فوق بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد که با این اقدام خوشبختانه مبلغ مذکور صرفه جویی گردید.
روغنیان اظهار داشتند که ارتقا و بروزرسانی و اصلاح و بهینه سازی شبکه در راستای اصلاح ساز و کارها و از برنامه های وزارت نیرو در سال جهش تولید است که شرکت برق منطقه ای فارس در این زمینه پیشرو می باشد.
لازم به ذکر است ترانسفورماتور قدرت مهمترین تجهیز در ایستگاه های انتقال برق می باشد که وظیفه تبدیل سطح ولتاژ را بر عهده دارد. میزان ظرفیت منصوبه در استان های فارس و بوشهر در این عرصه بالغ بر ۴۱ هزار مگا ولت آمپر می باشد.
ترانسفورماتورهای قدرت نقش اساسی در شبکه های انتقال نیروی برق را بعهده دارند و استفاده از این نوع ترانسفورماتورها در تجهیزات پست ها ، اهمیت و لزوم دقت زیاد در انتخاب این وسایل را آشکار می سازد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.