تحلیل‌گر سیاسی استان فارس: شیرازی‌ها از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت استقبال می‌کنند

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در استان فارس گفت: شرایط اجتماعی و اقتصادی فارس به نسبت مطلوب نیست و بیکاری جوانان و تورم از مشکلات مردم است و اعتیاد، طلاق و … افزایش‌یافته که بر مشارکت در انتخابات اثر منفی می‌گذارد.

محمد صادقی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در استان فارس در گفت‌و‌گو با آفاق‌نیوز با اشاره به مردم‌سالاری دینی گفت: مردم‌سالاری دینی با بحث مردم گره‌خورده که در انتخابات مشهود است و مشارکت مردم از این منظر در انتخابات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: درزمینهٔ انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز باید بگوییم ازآنجاکه متأسفانه شورای پنجم که بر خواسته از لیست یک جناح بود نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و دولت همین جریان در فارس نیز عملکرد خوبی نداشت، سبب شد تا مردم دیدگاه خوبی نسبت به مسئولان نداشته باشند و در استان فارس مانند بسیاری استان‌ها پیش‌بینی می‌شود مانند انتخابات مجلس در سال ۹۸ شاهد کاهش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو باشیم.

صادقی اضافه کرد: اما با ورود آیت‌الله رئیسی، احساس می‌شود تنور انتخابات در فارس گرم‌تر شود و در انتخابات شوراها در شیراز باوجوداینکه جریان اصلاح‌طلب، رد صلاحیت‌ها را بسیار مطرح کرده اما به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز به دنبال ارائه لیستی هستند که ممکن است به ۱۳ نفر نرسد. جناح مقابل نیز که اصولگرا هستند لیست جریان انقلابی، شورای ائتلاف و وحدت را ارائه داده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به حضور افراد با سلایق مختلف، بانوان، توجه ویژه به جوانان و اقوام مختلف که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند به نسبت انتخابات مجلس حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

او با اشاره به برنامه‌های مختلف برای انتخابات پیش رو توسط احزاب در استان فارس اظهار کرد: در استان فارس هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان در ستادهای ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای شهر برنامه‌های ویژه‌ای دارند و هیچ‌کدام انتخابات را رها نخواهند کرد.

صادقی ادامه داد: به دلیل اینکه در هشت سال گذشته، دولت تدبیر و امید عملکرد مطلوبی نداشت و اقتصاد به ورطه نابودی رفت و معیشت مردم سخت شد و به کلیت انتخابات لطمه زده شد، موجب می‌شود شاهد مشارکت پایین مردم استان در انتخابات باشیم.

وی تأکید کرد: در شهرهای بزرگی مثل شیراز که امکان شناخت نامزدهای متعدد شوراها وجود ندارد، بسیاری از مردم به احزاب و نظر گروه‌ها رجوع می‌کنند و حدود ۶۰۰ نفر در انتخابات شورای شهر شیراز ثبت‌نام کرده‌اند و شمار تائید صلاحیت شده‌ها نیز زیاد است که بتواند ۱۳ نفر را انتخاب کنند و برای همین به لیست‌های نزدیک به افکار و معتمد خود رجوع می‌کنند.

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در استان فارس افزود: در خصوص مطرح‌شدن ورود چهره نظامی در بحث ریاست‌جمهوری، بحث روانی بود تا این چهره‌ها پیش از انتخابات از صحنه به در شوند اما باید گفت که مدیران نظامی ما در هر حوزه‌ای بسیار توانمند هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که قالب اعضای جریان انقلابی که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند مانند ضرغامی، قاسمی، سعید محمد به نفع آیت‌الله رئیسی کنار خواهند رفت و آیت‌الله رئیسی گزینه واحد جریان انقلابی خواهد شد.

با اشاره به شرایط اجتماعی و اقتصادی فارس بیان کرد: این شرایط به نسبت مطلوب نیست و بیکاری جوانان و تورم از مشکلات مردم است و اعتیاد، طلاق و … افزایش‌یافته که بر مشارکت در انتخابات اثر منفی می‌گذارد.

محمد صادقی در پایان با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر اصلاح‌طلب در شیراز گفت: به دلیل این عملکرد ضعیف، احتمالاً قالب مردم شیراز، از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت استقبال بالایی خواهند داشت زیرا تعداد نامزدها زیاد است و امکان شناخت تک‌تک آن‌ها وجود ندارد و با توجه به اسامی معرفی‌شده در لیست‌ها، مردم به سمت انتخاب اعضای شورای شهر شیراز خواهند رفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.