بسته حوادث | 25 اردیبهشت

با مهمترین اخبار حوادث پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه در استان فارس درخدمت مخاطبین عزیز هستیم.

کشف 216 کیلو تریاک در بازرسی از خودرو برلیانس

فرمانده انتظامی استان از کشف 216 کیلو تریاک در بازرسی از یک خودرو برلیانس در شهرستان “نی ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌ بخش حبيبي” گفت: در راستای مبارزه مستمر با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان “نی ریز” از دپو مقادیری مواد مخدر در یکی از باغ های پسته این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و  در بررسی های صورت پذیرفته یک خودرو برلیانس را در حالی که در یک باغ پسته مخفی شده بود، مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، 216 کیلوگرم تریاک کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد.

سردار حبیبی تأکید کرد: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

کشف 140 کیلو حشیش در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف 140 کیلو حشیش توسط ماموران کلانتری “جنت” شیراز خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک زاده” اظهار داشت:  مأموران کلانتری “جنت” شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی،  3 نفر را در حال سرقت یک خودرو زانتیا مشاهده کردند که متهمان به محض مشاهده مأموران با استفاده از سواری پژو پارس از محل متواری شدند.

وی افزود:  مأموران در بازرسی از خودرو زانتیا که قفل در آن تخریب شده بود، 140 کیلوگرم حشیش کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

117 کیلو تریاک نتیجه تعقیب و گریز پلیس

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان “داراب” 117 کیلو و 700 گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: مأموران انتظامی “داراب” از تردد یک خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” تصريح کرد: بلافاصله مأموران به مسیر حرکت این خودرو اعزام و با انجام کنترل های محسوس و نامحسوس، محموله مورد نظر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن 117 کیلو و 700 گرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

کشف پراید سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید، ساعاتی پس از سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر، اجرای طرح در جهت دستگیری سارق یا سارقین و کشف خودرو، به کلیه یگان های انتظامی شهرستان ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با کنترل محورهای خروجی شهرستان توسط ماموران، سارق یا سارقین که عرصه را بر خود تنگ دیده خودرو را ترک و رها كرده و افسران پلیس آگاهی که در حال گشت زنی در خصوص موضوع بودند، خودرو مسروقه را در محور فسا-جهرم کشف كنند.

سرهنگ رستمی با اشاره به انجام اقدامات فنی پلیس جهت دستگیری سارق یا سارقان این پرونده، خاطر نشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه، از به سرقت رفتن خودرو و موتورسیکلت خود پیشگیری کنند.

توقيف 431 وسيله نقليه متخلف در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از توقيف 431 دستگاه وسيله نقليه متخلف از ابتداي سال جاري تاکنون خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” گفت: طرح‌هاي مختلف ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان از ابتداي سال جاري با جديت توسط این فرماندهی در حال اجرا است.

وي افزود: يکي از موضوعات مزاحمت وسايل نقليه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ايجاد بي نظمي و سلب آسايش مردم مي‌شوند که در همين راستا طرح‌هاي ارتقا امنيت اجتماعي با هدف برخورد و توقيف وسايل نقليه متخلف در دستور کار جدي پليس قرار گرفت.

سرهنگ امجدی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ها، از ابتداي سال جاري تاکنون تعداد 255 دستگاه موتورسيکلت و 176دستگاه خودرو متخلف توقيف و ضمن اعمال قانون به پارکينگ انتقال داده شدند.

اجراي طرح نظارت بر صنوف / پلمپ 5 واحد صنفی متخلف در شیراز

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان فارس از اجرای طرح نظارت بر صنوف خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای این طرح، 5 مغازه که به محل خرید و فروش اقلام دارویی غیر مجاز تبدیل شده بود، پلمپ شدند.

سرهنگ “ذبیح‌الله حیاتی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ضمن اجرای طرح ویژه نظارت بر صنوف، 5 مغازه در یکی از خیابان های شیراز را که به محل خرید و فروش داروهای غیر مجاز تبدیل شده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن ها را پلمپ کردند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف با شماره تلفن‌های 21825572 و۲۱۸2۵۵۷۰ تماس حاصل كنند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بيماري کرونا اغلب اصناف به صورت خود جوش فعالیت های خود را تعطیل کردند، اما در این میان واحدهایی نیز بودند که در حاشیه و با اعمال تخلف، فعال بودند که با همکاری دستگاه‌ قضایی و اصناف، در این راستا يك هزار و ۸۰۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمپ شدند.

سرهنگ حیاتی همکاری مردم را در این راستا بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: همچنین در ایام نوروز منازل، خانه‌های مسافر و هتل‌ آپارتمان‌هایی بودند که به‌ صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر مي کردند؛ در این رابطه در سطح استان، ۲۰ واحد مبله متخلف نیز شناسایی و پلمپ شدند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.