برگزاری ششمین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: ششمین جشنواره آواها و نواهای رضوی در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، حمیدرضا قانعی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری آئین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی بیان کرد: از جمله رویدادهایی که قرار است در ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی رخ دهد تجمع فعالان فرهنگی و هنری استان فارس در این جشنواره است.

وی ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره گرامیداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) است اما این جشنواره بخش‌های دیگری نیز از جمله گرامیداشت امام رضا (ع) و گرامیداشت حضرت معصومه (س) دارد.

قانعی تاکید کرد: جشنواره ملی و فرهنگی امام رضا (ع) امسال ١۶ جشنواره ملی برگزار می‌کند که جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی یکی از این جشنواره‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: جشنواره آواها و نواهای رضوی دارای بخش رقابتی و غیر رقابتی بوده و آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود در بخش رقابتی جشنواره نسبت به رقابت با یکدیگر اقدام می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ١۵ اسفند ماه ١۴٠١ است.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه گفت: ششمین دوره آواها و نواهای رضوی در شیراز قرار است در استان فارس برگزار شود این در حالی است که آواها و نواهای رضوی بخشی جوان در میان سایر رشته‌های هنری وفرهنگی است.

احمد صدری ادامه داد: چهار دوره این جشنواره در تهران، یک دوره به صورت مجازی در کرمانشاه و دوره ششم در شیراز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ و تمدن اقشار مختلف جامعه در تمامی آثار فرهنگی و هنری ظهور و بروز داشته از این رو موسیقی نیز از این موضوع جدا نبوده و شاهد بروز و ظهور این فرهنگ در آثار موسیقی و نواهای کشور هستیم.

به اعتقاد وی چاووشی خوانی از جمله نواهای ویژه ای است که در هر منطقه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده از این رو هر منطقه دارای چاووشی خوانی‌های منحصر به فرد خود بوده است.

او ادامه داد: این جشنواره در قالب اجرای زنده محیطی، اجرای زنده در سالن‌های سرپوشیده، نشست‌های تخصصی و پژوهشی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و اجرای تخصصی و ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

این جشنواره ملی به مدت زمان سه روز در تاریخ ١۵ اردیبهشت لغایت ١٨ اردیبهشت ماه سال ١۴٠٢ در شیراز برگزار خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.