برگزاری جشن مردمی عید غدیر در شریف آباد/ 12 روز میزبان زائران حسینی در موکب قشقایی های ایران خواهیم بود

مدیر اجرایی موکب ابوالفضل العباس قشقایی های ایران در کربلا با اشاره به برگزاری جشن مردمی عید غدیر به همت هیئت محبان الحسین شریف آباد گفت: همچون سالهای گذشته به مدت 12 روز میزبان زائران و مجاوران امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در عمود 822 خواهیم بود.

به گزارش ایران ریپورتس، علی عسکر نجفی، مدیر اجرایی موکب ابوالفضل العباس درخصوص اهداف برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در محله شریف آباد شیراز گفت: گسترش فرهنگ اهل بیت، نقش آفرینی محلات در ترویج فرهنگ شیعی، پای کار آوردن و سپردن امور به جوانان، مردمی کردن جشن های فرهنگی مذهبی و شناساندن ایل بزرگ قشقایی به آحاد مردم از مهم ترین اهداف ما در برگزاری جشن بزرگ عید غدیر بود.
مدیر اجرایی موکب قشقایی های ایران در کربلا با بیان اینکه در برگزاری این جشن هیئت محبان الحسین شریف آباد به همراه جوانان قشقایی و محله پای کار آمدند، ادامه داد: در این جشن مردمی علاوه بر برنامه های فرهنگی و مذهبی همچون سخنرانی، مولودی خوانی و شعرخوانی به ویژه اشعار آیینی، سه هزار پرس غذا نیز طبخ و در میان مردم توزیع شد.
وی همچنین از شهرداری شیراز و سایر ادارات و ارگان هایی که در برگزاری این مراسم همراهی و کمک کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.
نجفی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم عنوان کرد: در آستانه محرم، هیات مذهبی قشقایی های شیراز که نزدیک به ۴۰ هیئت است، دورهم جمع شده و برای اربعین آماده می شویم.
به گفته وی، موکب ابوالفضل العباس قشقایی های ایران در کربلا هرساله به مدت 12 روز با پذیرایی ناهار و شام، برنامه های فرهنگی مذهبی و اسکان میزبان زائران و مجاوران امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در عمود 822 خواهد بود.
مدیر اجرایی موکب ابوالفضل العباس درمورد نحوه کمک به این موکب گفت: عزیزانی که علاقمند به کمک به موکب ابوالفضل العباس قشقایی های ایران در کربلا هستند، میتوانند وجوه خود را به شماره حساب بانک تجارت 5785017171 و یا شماره کارت 5859837005321936 به نام یحیی پروین قشقایی واریز نمایند.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.