برگزاری بیست و چهارمین کنگره ملی شعر مقاومت در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت دهم بهمن ماه در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، سعید کوشکی صبح چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: اولین برنامه در راستای گرامی داشت دهه فجر توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزاری بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در دهم بهمن ماه است.

وی ادامه داد: جایگاه شعر و ادب در میان پارسی زبانان ایران به قدر رفیع است که در تمام طول تاریخ شاهد آثار منحصر به فردی در این زمینه هستیم این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز بر برگزاری جلسات شعر تاکید دارند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در حافظه تاریخی ایران دفاع مقدس است از این رو شعر دفاع مقدس وظیفه داشته فضای سخت جنگ را با زیبایی شعر ادغام کند.

کوشکی تاکید کرد: شعر دفاع مقدس ترکیبی از میهن پرستی و خداباوری است این کنگره در تلاش است تا با فراهم کردن زمینه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید جامعه با این معیار فرهنگی آشنا شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: استان فارس در بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بیش از یک هزار و ٣٧٢ اثر ارسال کرده‌اند که اولین استان کشور در این کنگره است.

به اعتقاد او کنگره ملی دفاع مقدس و مقاومت کاملاً مردمی و با رویکرد مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین برگزار می‌شود.

به گفته این مقام مسئول ١۴٣ کتاب و ۴٣ کتاب صوتی در این کنگره ملی رونمایی خواهند شد.

کوشکی متذکر شد: ٢٧ اثر در این کنگره به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.