بررسی مشکلات محلات کم برخوردار شهر شیراز/ حمایت استاندار فارس از مشارکت های مردمی در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده

دکتر کیوان نیازی اردکانی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس به همراه مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شریف آباد و سهل آباد در راستای پیگیری مشکلات بررسی شده توسط دفتر تسهلیگری از بخش های مختلف محله ی سهل آباد بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ایران ریپورتس98، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در جریان این بازدید گفت: تقویت، اعتماد به نفس و خودباوری افراد با محدودیت جسمی بسیار مؤثر است به طوری که تمام فکر و ذهنش درگیر رسیدن به مدارج بالا و انگیزه پدید آمده‌اش می‌شود و دیگر به معلولیتش فکر نمی‌کند.

در این بازدید دکتر نیازی و خانم قرقانی مدیر دفتر تسهیلگری از خانواده ی ای که دارای دو فرزند دچار محدودیت جسمی بودند عیادت کردند و از نزدیک مشکلات آنان را شنیده و پس از استعدادیابی آن ها و با اهدا هدایای قول مساعد به حل مشکلاتشان دادند.

یک دستگاه لپ تاپ به پسر خانواده متولد 1383هدیه داده شد و برای دختر متولد 1379  نیز کمک هزینه خرید چرخ خیاطی راسته دوز جهت سفارش کار در منزل اختصاص یافت.

شایان ذکر است که دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شریف آباد و سهل آباد از سال  1396 با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش توان محلی فعالیت می کنند.

** حمایت استاندار فارس از مشارکت های مردمی در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده

مشارکت به معنای احساس تعلق به گروه و شرکت فعالانه و داوطلبانه از آنجا که منجر به فعالیت اجتماعی  می‌گردد، حائز اهمیت است. از این نظر، مشارکت، فرآیند سازمان یافته‌ای است که فرد در آن به فعالیتی ارادی و داوطلبانه دست می‌زند. موضوع مشارکت مردم در عبور از بحران کرونا یکی از مسائل مطرح در استان فارس است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و وجود اقشار آسیب دیده، نیاز به مشارکت مردمی در خصوص حمایت از این اقشار بیش از پیش احساس می گردد.

استاندار محترم فارس بعنوان رئیس ستاد مشارکت های مردمی، حمایت هایی در راستای جلب و افزایش مشارکت های مردمی انجام داده اند.

شایان ذکر است، اقلام بهداشتی و سبد های معیشتی غذایی توسط موسسات مردمی و خیرین تهیه و بین افراد آسیب دیده و نیازمند توزیع شده است و در زمینه اقلام بهداشتی گرچه این نهادهای مردمی خوب درخشیدند و در حال حاضر مراکز مردم نهاد اقدامات خود را در راستای کمک های معیشتی متمرکز نموده اند.

دکتر نیازی اردکانی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس به نمایندگی از استاندار محترم فارس و با هماهنگی خیریه ها و مراکز مردم نهاد با حضور در مسجد ابوالفضل عادل آباد شیراز ، بر حمایت استاندار محترم فارس از مشارکت های مردمی در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده تاکید کردند.

در ادامه دکتر نیازی اردکانی در خصوص عملکرد خیریه ها در بحران کرونا ویروس اظهار کردند : بعد از آمدن ویروس کرونا و قبل از آن که بحران هایی همچو سیل و زلزله بود ، خیریه ها و مراکز مردم نهاد با اقدامات خودجوش می دانستند چه واکنشی از خود نشان دهند و به وجود و اقدامات مراکز خیر که خودشان راه خود را بلد هستند، افتخار کردم که ما مراکز مردم نهادی را داریم که در هر بحرانی برنامه ریزی، کارشناسی و آسیب شناسی می کنند و در نهایت راهکار ارائه می دهند و در آن عمل موفق بوده اند. با توجه به یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری که در خصوص استان فارس که فرمودند ((استان فارس همیشه در قله است)) و ما در بحث خیرین نیز میبینیم که ابتدا به ساکن در وقت ضدعفونی کردن ، اقلام بهداشتی، بروشور های بهداشتی خیلی خوب درخشیدند و نشانه آن این است که دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، دکتر نمکی وزیر بهداشت و دکتر حریرچی معاون ایشان، اسم استان فارس را ذکر می کنند که وضعیت فوق العاده و خوب است.

فلذا همراهی همسئولین و افزایش مشارکت مردمی این روزها احساس می شود تا از این بحران عبور نماییم.

خبرنگار: مسعود احمدی

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.