برای اولین بار در لامرد؛ اولین جشنواره آواهای سنتی ومحلی جنوب استان فارس در لامرد برگزار شد

اولین جشنواره آواهای سنتی و محلی جنوب استان فارس در شهرستان لامرد با 15 اثر برگزیده به دبیرخانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، اولین جشنواره آواهای محلی جنوب استان فارس با موضوع “شروه خوانی” با حضور هنرمندان شروه خوانان، و نوازندگان شهرستان های جنوب فارس از طرف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لامرد در شامگاه پنج شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ در مجموعه اقامتگاه بوم گردی جواد واقع در روستای شیرینو بخش چاهورز برگزار گردید.

در این مراسم هنری که خضری فرماندار شهرستان لامرد، اللهیاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان، بخشداران چاهورز، علامرودشت و تنی چند از مسولین دیگر شهرستان و با حضور اهالی رسانه برگزار شد، بهرام میر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لامرد ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت بوم گردی جواد جناب اقای رحمان دودمان و همچنین حضور هنرمندان، مردم، و مسولین محترم در این جشنواره تصریح کرد: بیش از ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر ارزشمند به این مرحله راه یافتند.

میر با بیان این مطلب که باید به هنرمندان بها داد اظهار کرد: یکی از اهداف بومگردی ها ترویج سنت و نگهداشت میراث ارزشمند کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

وی افزود: مفتخر به این هستیم که میراث دار ارزش کهن و باستانی ایران اسلامی می باشیم و قرآن نیز سرآمد همه این میراث های ارزشمند است که یک دریای بی نهایتی ست و از لحاظ ایرانی بودن از تمدن های باستانی ایران شامل تخت جمشید، داریوش الی حضرت مولانا، حضرت سعدی و… را باید پاسداشت و به آن مفتخر بود.

این مقام مسول در پایان تصریح کرد: هنرمندان شروه خوان چیره دستانی هنرمند هستند که در واقع حافظان منابع تاریخی، سینه به سینه در پرده های آواها و نغمه های دلنشین به انتقال این میراث گرانقدر می پردازند.

رحمان(حمزه) دودمان مدیر اقامتگاه بوم گردی و گردشگری جواد به صابری زاده خبرنگار ایران ریپورتس گفت: قریب به یک ماه درگیر مهیا و آماده نمودن این فضا و مکان برای اجرای این جشنواره بودیم و این افتخار بزرگی ما است.

وی افزود: مدیریت و کارکنان اقامتگاه بوم گردی و گردشگری جواد این آمادگی را دارند تا دیگر برنامه های هنری و فرهنگی شهرستان را در این مکان زیبا و دلنشین اجرا نمایند.

💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.