امام جمعه لامرد هشدار داد: مماشات ممنوع/ خواسته مردمی است، برخورد جدی با عاملان موادمخدر

امام جمعه لامرد گفت:
سهل انگاری و مماشات در قضیه برخورد با عاملین و توزیع کنندگان مواد مخدر اجحاف و ظلم در حق جوانان است و این یک خواسته مردمی ست که متولیان به جد برخورد کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه های این هفته لامرد اظهار کرد: تقوا باعث سلامت، امنیت و تلف نشدن عمر انسان می شود.

وی، به مناسبت های مذهبی عید قربان و عرفه اشاره کرد وگفت: ایام عرفه ایام معرفت الله است، ایام عیدقربان نیز ایام عرفان و معرفت نسبت به خداوند است که را رسیدن به خدا و عرفه تقوای الهی است.

امام جمعه لامرد به دیدار رهبران جبهه مقاومت جهاد اسلامی فلسطین با مقام معظم رهبر(مدظله) اشاره کرد و تصرح کرد: حل مسئله فلسطین کلید حل مسائل جهان اسلام است و یک کلمه بیشتر نیست اما گذشته دردناک و آینده روشن دارد.

او گفت: در نیمه اول قرن بیستم وقتی که استعمار تصمیم بر این گرفت در منطقه غرب آسیا یعنی قلب دنیا فلسطین را بعنوان قلب خاورمیانه انتخاب کردند، جنگ هایی راه افتاد و سپس به طول سه دهه به ابرقدرتی خود رسیدند و در سایه قدرتمندشدن و تک قطبی شدن دنیای اسلام روز به روز افول کردند و ضعیف تر شدند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی تا قبل از تشکیل جمهوری اسلامی ایران خود را به عنوان ابرقدرتی دنیا می دانستند و کشور ثالثی را غصب می کنند و می گویند اگر فلسطین بعنوان قلب خاورمیانه را تصرف کنیم بقیه کشورهای اسلامی را زیرسلطه خود به در آوریم.

حجت الاسلام آزاد افزود: یک روز بعد از تشکیل جمهوری اسلامی ایران سفارت رژیم غاصب اسرائیل در تهران تبدیل به سفارت کشور فلسطین می شود، و بلافاصله امام بزرگوار نامگذاری روز قدس را در آخرین هفته از ماه مبارک رمضان را صادر و دفاع از مردم فلسطین می کنند.

او گفت: این یک دغدغه عربی صرف نیست بلکه مسئله اول جهان اسلام قضیه فلسطین است و دشمن با این نگاه آمده بود و امام هم با این نگاه جلوی استکبار ایستاد.

حجت الاسلام آزاد خاطرنشان کرد: ‌‌یک روز انتفاضه سنگ بود، یک روز انتفاضه چاقو، و یک روز انتفاضه اسلحه بود، اما امروز میبینیم که انتفاضه، انتفاضه موشک ها است و معادله برگشته است.

امام جمعه لامرد گفت: کشورهایی که برای روابط با اسرائیل به صف ایستاده بودند قضیه برعکس شده و همه آنها برای روابط با جمهوری اسلامی ایران بعنوان قطب جهان اسلام و رهبری که جهان اسلام را مدیریت می کند به صف ایستاده اند.

وی افزود: ‌تک قطبی هایی که غربی ها ایجاد کرده بودند با رهبری های امام عزیز و وجود مبارک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) مدیریت کرده اند اقتدار، عظمت و پیشرفت دنیای اسلام را میبیند.

او گفت: دنیای تک قطبی که آمریکا در زیرسایه و مرزهای ما برای خود امنیت و پایگاه های نظامی ایجاد کرده بود و هرطوری که دوست داشت عمل می کرد حال میبینیم خاورمیانه و غرب آسیا از وجود آمریکا در حال تغییر است و به دنیای چند قطبی تشکیل شده است.

وی افزود: این افتخار است که جمهوری اسلامی ایران در حیاط خلوت خود در کشورهای آمریکای لاتین فقط در یک سفر ۲۵ سند همکاری را امضا می کنند و قراردادهای بیست ساله امضا می شود که این اقتدار در سایه هدایت گری های امامین انقلاب و مقاومت شکل گرفته است.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: نگاه دنیا به جمهوری اسلامی عوض شده و اتفاقات مبارکی که در این راستا رقم می خورد خیلی از این معاملات اقتصادی مشکل گشایی برای جامعه ما و دنیای اسلام هم خواهد بود.

وی، با بیان این موضوع که سیاست خارجی که دولت در پیش گرفته روز به روز شاهد پیشرفت آن هستیم اذعان کرد: دلار بعنوان تنها پول و ارز مبادلات جهانی بود که روز به روز شاهد افول آن هستیم و یکی از مولفه های قدرت یک کشور، قدرت اقتصادی ومالی آن است و روزی دلار بعنوان معیار تصمیم گیری های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی دنیا بود اما امروز این معادله برعکس شده، و خیلی از کشورها به معادلات چندطرفه و انتخاب ارز سوم روی اورده اند.

خطیب جمعه لامرد به مبارزه جدی با مواد مخدر در شهرستان تاکید کرد وگفت: دولت و مردم باید حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشند و کشور ما جزء اولین کشورهای دنیا در مبارزه با این پدیده شوم یعنی موادمخدر می باشد.

وی گفت: میطلبد پیشگیری جدی در راستای اعتیاد جوانان داشته باشیم و آمار اعتیاد از سن ۱۴ سال به بالا است و اعتیاد در شهرهای بزرگ متاسفانه بین دخترها هم رواج پیدا کرده و این خطرناک است.

وی افزود: در حاشیه بعضی از محلات شهر شاهد توزیع مواد مخدر هستیم و میطلبد نیروهای نظامی و انتظامی به صورت جد ورود کنند و این یک مطالبه مردمی است که پی گیر هستند اما خیلی راحت مبادرت به فروش می کنند و باید به جد برخورد کرد.

خطیب جمعه لامرد در پایان تاکید کرد: سهل انگاری و مماشات در قضیه برخورد با عاملین و توزیع کنندگان مواد مخدر اجحاف و ظلم در حق جوانان است و دشمن با هدف در حال کار کردن است و میطلبد متولیان امر نسبت به این مهم اهتمام جدی تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، در حاشیه نماز جمعه امروز لامرد از مدیر شرکت حمل و نقل کهورک بار لامرد خادم الحسین(ع) حاج حسین عباسی و چند تن از رانندگان این شرکت آقایان غلامرضا رستگار، قاسم قائدی و علی اکبر صادقی به پاس زحمات آنها در انتقال وسایل مورد نیاز جهت ساخت و ساز حسینیه لامردی ها در کربلای معلی از طرف ستاد عتبات شهرستان لامرد با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
💫خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.