با توجه به فساد گسترده و سقوط احتمالی مس رفسنجان/ شانس حضور فجر در لیگ برتر

خبرنگار روزنامه تماشا اظهار داشت: امسال فوتبال کشور دچار تحولات اساسی شد، موضوع فساد در فوتبال ایران که چندین سال است مورد بحث اهالی فوتبال و رسانه میباشد امسال بطور جدی و ارائه سند و مدرک و همچنین پیگیری های مراجع قضایی وارد مرحله تازه ای شد و افراد و مسئولیتی که در این ماجرا دخیل بودند بازداشت و یا به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا در این خصوص گفت: حال باشگاه مس رفسنجان که بیش از هر باشگاهی متهم به ایجاد فساد و پرداخت رشوه شده است بعنوان متهم ردیف اول همچنان شناخته می شود و این روزها شایعات سقوط این تیم به لیگ های پایین تر هم زیاد به گوش می رسد و با توجه به ابعاد این فساد سقوط این تیم به مانند قوانین سایر کشورها که با تیم های متخلف این چنینی برخورد می شود دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: حال در صورت چنین اتفاقی و سقوط احتمالی مس به دسته پایین تر بحث جایگزینی این تیم در لیگ برتر هم مطرح است، با توجه به اینکه این فساد و تخلف مربوط به چند سال قبل و از دوره حضور این تیم در لیگ دسته اول که منجر  به صعود این تیم به لیگ برتر شده است، طبیعتاً باید تیم سوم لیگ آزادگان جایگزین این تیم در لیگ برتر شود.

به گفته جوکار، فجر سپاسی که علارغم پشت سر گذاشتن یک فصل موفق و کسب ۷۳ در رده سوم لیگ آِزادگان قرار گرفته بود این شانس را دارد که مجدد راهی لیگ برتر کشور بشود چرا که  شایسته ترین تیم برای جایگزنی احتمالی مس رفسنجان همین تیم فجر سپاسی خواهد بود.

این فعال حوزه ورزشی بیان کرد: بحث حضور تیم سقوط کرده پیکان که در رده ۱۵ ام لیگ برتر قرار گرفته بود، بدلیل اینکه تخلف باشگاه مس در فصل جاری لیگ برتر امسال اتفاق نیفتاده است بطور کلی باید منتفی باشد، چرا که اگر تخلف در فصل جاری و با محکومیت به کسر امتیاز تیم متخلف همراه باشد  آن موقع میتوان این حق را برای تیم سقوط کرده رده ۱۵ ام لیگ برتر قائل شد.

وی در همین راستا عنوان کرد:  این تخلف مربوط به ادوار گذشته و زمان حضور این تیم در لیگ آزادگان انجام شده است و ربطی به لیگ برتر امسال نداشته است.

محمد رضا جوکار ور پایان افزود: همچنین در سال ۲۰۰۴ هم در اتفاقی مشابه در سری آ ایتالیا که سه تیم یونتوس، فیورینتا و لاتزیو به دلیل فساد گسترده  به دسته پایین تر سقوط داده شدند ، و سه تیم آتالانتا، کاتانیا و تورینو  از لیگ یک جایگزین آنها در سری آ ایتالیا شدند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم مسئولین باشگاه فجر سپاسی  و فوتبال شیراز و  استان  با پیگیری این موضوع و استناد به این دلایل و اینکه تیم فجر سپاسی در این فصل مورد بی مهری و اجحاف زیادی قرار گرفت و بعضی از نتایج این تیم مقابل رقیبان مستقیم خود تحت تاثیر موضوع فساد گسترده  در فوتبال و داوری قرار گرفته است ،  در صورت سقوط احتمالی تیم مس رفسنجان بتوانند حق فوتبال شیراز را پیگیری و مطالبه کنند.

محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا

.

Leave a Reply

Your email address will not be published.