اولویت مجلس آینده می بایست پرهیز از حواشی و تمرکز بر مشکلات معیشتی مردم باشد


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و منتخب مردم فیروزآباد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای به بیان نقاط ضعف و قوت مجلس فعلی و و اولویت‌ها و مسائل پیش‌‎روی مجلس آینده پرداخت.


به گزارش ایران ریپورتس، محمدمهدی فروردین، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و منتخب مردم فیروزآباد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در درباره عملکرد مجلس یازدهم و اولویت‌ها و برنامه‌های مجلس آینده گفت: مجلس یازدهم از جهات مختلفی یکی از خاص ترین مجالس بود. آغاز این مجلس همزمان شد با شیوع ویروس نا شناخته کرونا که کل کشور و دنیا درگیر آن شد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که مجلس یازدهم تجربه کرد، ادامه داد: یک حرکت موثری که در این زمینه صورت گرفت تصویب قانون «اقدام راهبردی در صیانت از حقوق ملت» برای جلوگیری از فشار ناجوانمردانه تحریم‌ها بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای تاحدودی توجه مجلس را از دنبال کردن شعارهایی که در ابتدا مطرح کرده بود، منحرف کرد اما مجلس تمام توانش را برای حل مشکلات مردم در مسائلی همچون مسکن، ازدواج جوانان، رتبه بندی معلمان و به طورکلی درباره قوانینی که بر زمین مانده بود به میدان آورد. اما من معتقدم که اگر حواشی که برای مجلس ایجاد شد وجود نمی‌داشتند می‌شد بهتر از این هم کار کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که مجلس یازدهم را «مجلس انقلابی» خطاب کردند، افزود: با همه این تفاسیر به نظر می‌آید که «مجلس انقلابی» در ارزیابی مقام معظم رهبری نمره قبولی را دریافت کرد. البته اشکالاتی هم وارد بود که باید به آن‌ها در مجلس دوازدهم پرداخته شود.

فروردین در ادامه یادآور شد: در مجلس آینده سه گروه نماینده وارد می‌شوند؛ نمایندگان مجلس فعلی که مجددا مورد اعتماد مردم قرار گرفتند، نمایندگان ادوار گذشته و نمایندگان جدید. به نظر بنده تمرکز همه این نمایندگان باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی پس از انتخابات بر این باشد که از حواشی پرهیز کنند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: من معتقدم که امروز مردم منتظر این هستند که در بحث معیشت و اقتصاد تصمیم‌گیری های خوبی صورت بگیرد و قوانین مناسبی در حمایت از اقتصاد، معیشت و مسائل فرهنگی تصویب شود که امیدوارم این اتفاق در مجلس آینده رخ دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته پرداختن به همه مسائل مهم پیش‌رو مجلس آینده در یک مصاحبه کار آسانی نیست؛ اما این نیاز وجود دارد که همه نمایندگان فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و حزبی و جناحی همه نمایندگان در یک نقطه مشترک برای حل مشکلات مردم متمرکز شوند.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.