امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان بین المللی گردشگری با علایق ویژه (سیتی وان) و شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام (CINVU)

تفاهمنامه در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ توسط آقای دکتر محمد شریف ملک زاده، بنیانگذار سیتی وان و رئیس منطقه ای IAUP در خاورمیانه و آسیای مرکزی از یک طرف و آقای دکتر کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام از طرف دیگر امضاء گردید.

به گزارش ایران ریپورتس، در این تفاهمنامه، دو طرف توافق کردند در کلیه امور آموزشی و پژوهشی در ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اعضای اتحادیه بین المللی روسای دانشگاهها (IAUP) شامل پروژه های مشترک تحقیقاتی، برگزاری سمینار و کنفرانسهای علمی، برگزاری دوره های کوتاه مدت برای مدیران کشوری و دوره های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در ۲۲ شاخه گردشگری حلال، مدیریت و سایر بخشهای مرتبط همکاری نمایند.
لازم به توضیح است، سازمان بین¬المللی گردشگری با علایق ویژه (سیتی وان) عضو وابسته UNWTO تنها سازمان در ایران و جهان است که بصورت انحصاری گواهینامه گردشگری حلال را بر مبنای الزامات سلامت، کیفیت، حلیت و اصالت صادر می نماید. همچنین، سیتی وان بعنوان عضو رسمی و نماینده اتحادیه بین المللی روسای دانشگاهها (IAUP) در خاورمیانه و آسیای مرکزی، برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره های دکتری مهارتی، تجربی و پژوهش محور نموده است.
شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به اختصار CINVU نامیده می‌شود، یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بنام کامستک (COMSTECH) است. میزبانی شبکه CINVU با جمهوری اسلامی ایران است. این شبکه که پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی جهان اسلام است، برای تحقق عدالت درعرصه دانش و اندیشه با تعمیق و تثبیت آموخته‌ها تلاش می‌کند. دانشجویان، اساتید، دانشگاهها و نخبگان از طریق این شبکه می‌توانند با توجه به علایق و گرایش‌های خود در زمینــه‌های مختلف علوم، به عرضه توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی بپردازند.

در این مراسم، عضویت سازمان سیتی وان بعنوان نماینده IAUP در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام (CINVU) پذیرفته شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.