امام جمعه لامرد خواستار شد:طرح ساخت شهر جدید تابناک بازنگری جدی شود/ مسکن مهر لامرد مدیریت شود/ نمایندگان مجلس بر حمایت از طرح خانواده و جوانی جمعیت نظارت کنند

امام جمعه لامرد به ساخت شهر جدید تابناک انتقاد کرد وگفت: این طرح با سبک زندگی مردم، اقلیم منطقه و آداب اسلامی مغایرت دارد که مسولین باید بازنگری جدی نسبت به طرح شهر جدید تابناک داشته باشند.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه دوم نماز که در مصلی الغدیر شهر لامرد برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در ایام کلیمیه هستیم و این ایام متعلق به وجود حضرت موسی است و ایشان مشتاق دیدار حضرت حق بود که در ایام حج زودتر به میقات رفت و در سوره اعراف داریم که اینقدر به درگاه حضرت حق گریه و التماس داشت که خداوند به او عنایت کرد و کتاب تورات هدیه داد.

وی افزود: به گفته بزرگان چله کلیمیه یکی از اوقات مناسبی است که اگر کسی در ماه مبارک رمضان فرصت راز و نیاز با خداوند را پیدا نکرده بهترین زمان برای عبادت است که نتیجه این چله، قربانی کردن نفس عماره و هواهای نفسانی و شهوانی در عید قربان است.

امام جمعه لامرد گفت: حجاجی که عازم سرزمین وحی هستند با برنامه ریزی معنوی نتیجه آن معرفت نسبت به امام حق و دیدار و لقای آن حضرت باشند و میطلبد حجاج عزیز وقتی با دست خالی عازم سرزمین وحی می شوند همانند حضرت موسی با دستی پر و با برکاتی از قرآنی که در جان و دلشان نشسته به ایران اسلامی برگردند.

وی به ولادت امام مهربانی ها حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت اشاره کرد و افزود: زیارت قبر سیدالشهدا همانند کسی است که خداوند را در عرش زیارت کرده که شبیه به این زیارت امام موسی کاظم(ع) نسبت به امام رضا(ع)بیان فرمودند.

حجت الاسلام آزاد بابیان این مطلب که ائمه معصومین مورد رأفت حضرت حق هستند خاطرنشان کرد: وقتی انسان وارد حریم رضوی می شود رحمت و رأفت را احساس می کند و شخصیت های اهل معرفت این مهم را تایید می کنند.

وی ادامه داد: سفر امام رضا(ع)به ایران، زمینه سازی برای ظهور امام زمان بوده که در روایات زیادی از اینکه ایرانیان زمینه سازان ظهور حضرت هستند بیان نموده اند و امام رضا در ایران تشکیلات شیعی را شکل داد.

او اظهار کرد: وجود مبارک حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز، حضرت معصومه (س) در قم و دیگر امامزادگان در ایران اسلامی موجب قدرت شیعه و افتخار و نعمت بزرگی برای ما استان فارسی ها شده که رهبری، استان فارس را سومین حرم اهلبیت نامیدندـ

وی افزود: ما مردم استان فارس میطلبد بعد از نمازها و برنامه ها و مراسمات و… پس از قرآن و سرود ملی زیارت احمدبن موسی شاهچراغ هم خوانده شود تا این مهم در بین مردم به یک سنت تبدیل شود.

خطیب جمعه لامرد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: رهبری بر انقلابی بودن و دغدغه مندبودن مجلس یازدهم تاکید داشتند و نمایندگان مجلس نیز در تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید بر اجرای دقیق آن نیز نظارت کند.

وی با بیان این مطلب که در بحث جوانی جمعیت آسان کردن ازدواج جوانان یکی از موارد مهمی است که در لامرد انجام می شود اذعان کرد: در بحث جوانی جمعیت شهرستان ما در امر ازدواج آسان پیش قدم بوده که طرح خیلی خوب است و چندین مرحله نیز اجرا شده و نیازمند حمایت بیشتر مسولین و مردم است.

وی با انتقاد شدید نسبت به ساخت مسکن و واگذاری زمین در شهرستان لامرد تصریح کرد: دوسال از عمر این دولت می گذرد و شعار دولت هم مسکن رایگان و کم هزینه بوده اما در شهرستان لامرد بارها پشت تریبون مقدس نمازجمعه عرض کرده ایم اما تاکنون زمینی به مردم جهت ساخت مسکن واگذار نشده است.

وی ادامه داد: اگر دولت زمین را واگذار کند خیرینی داریم که مسکن را ساخت کنند و در مدت زمان سه، چهار ساله به صورت رایگان در اختیار جوانان تازه ازدواج کرده گذاشته شود.

وی گفت: مسولین شهرستان به وعده های داده شده خود نسبت به واگذاری زمین مسکن ملی اقدامی عاجل کنند و ما منتظریم این مهم هستیم.

خطیب جمعه لامرد به بحث شهر جدید تابناک اشاره کرد و تاکید کرد: این طرح، طرح اسلامی نیست و با سبک زندگی مردم، و آداب اسلامی مغایرت دارد که باید بر اساس اقلیم منطقه انجام شود و مسولین باید بازنگری جدی نسبت به طرح شهرجدید تابناک داشته باشند.

وی انتقاد شدیدی هم به بحث ساخت مسکن مهر کرد وگفت: هنوز به دنبال الگوهای غربی هستیم و مسولین در بحث امنیت اجتماعی به معذل بزرگ مسکن مهر لامرد توجه جدی کنند، و مردم نیز نسبت به ساخت آن انتقاد دارند زیرا دچار آسیب های اجتماعی و اخلاقی شده که متاسفانه هیچ مدیریتی نمی شود، و این نوع مسکن سازی غیرقابل قبول است.


وی درپایان تصریح کرد: لوایح و طرح های نیمه تمام در مجلس که یکی از آنها طرح عفاف و حجاب است نمایندگان باید دنبال کنند و نباید دچار روزمرگی شوند و در بحث مدیریت فضای مجازی نیز هنوز نتیجه چندانی نگرفته ایم و باید دنبال شود.

💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.