بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در لامرد/ سردار کوشکی؛ جهاد تبیین، رسالت امروز همه مسئولان در جامعه است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت:
جهاد تبیین، رسالت امروز همه مسئولان در جامعه است و باید در این میدان به وظیفه خطیر خود عمل، و دستاوردهای مهم نظام را به همگان تبیین کرد

به گزارش خبرنگار ایران ریپورتس، مراسم سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پرشور مردم، مسولین و خانواده های شهدا و ایثارگران در مصلی الغدیر شهر لامرد با سخنرانی سردار سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

سردار کوشکی ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به بیان خاطراتی از آن روزها پرداخت و اظهار کرد: فتح خرمشهر تبلور اراده ملی در برابر دشمن و استکبار جهانی بود.

وی، به تشریح مراحل اشغال و آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: جهاد تبیین، رسالت امروز همه مسئولان در جامعه است و باید در این میدان به وظیفه خطیر خود عمل و دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن و استکبار جهانی را به همگان تبیین کنیم.

وی گفت: یکی از مهم ترین ويژگی شهیدان و ایثارگران این بود که از همه چیز خود گذشتند و خود را فدای این انقلاب و نظام کردند و این اتفاقاتی که در طول تاریخ ایران اسلامی رخ داد برای اولین بار بود که حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم اما در زمان پهلوی بیش از ده نقطه از خاکمان را بدون هیچ گونه مقاومتی به دیگران دادند.

او افزود: باید با افتخار و رسای بلند به دیگر جوانان گفت که پیرو امام عزیز هستیم و بعد از سال ها که این کشور مورد ظلم و استکبار قرار گرفت و پهنه عالم را به هم زدند و این سرزمین را حفظ کردند.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: امام عزیز خود را وقف اسلام و قرآن کرد و دشمن با تمام قوا به میدان آمد که در چندماه اخیر ۴۵کشور تیم سازی و ساماندهی کردند که کشور را به لبه پرتگاه و حاشیه ببرند اما خداوند پشتیبان این نظام الهی است.

او خاطرنشان کرد: یکصدهزار انسان عزم خود را جزم کردند تا خرمشهر را آزاد کنند و ۳۵ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از صدام حمایت مادی و معنوی کردند.

سردار کوشکی گفت: دین داری هزینه دارد و کسی که برای رضای خدا، امام حسین و خاندان و ائمه معصومین قدم برمی دارد باید به خداوند توکل کند و این شرافت انقلاب و دین خدا به رهبری امام خمینی و همراهی امت در حال گسترش است.

سخنران مراسم سوم خرداد در لامرد اظهار کرد: شهیدان ما بودند که پرچم دین داری را در دنیا برافراشتند و دنیای استکبار، اروپا و آمریکا و تمامی قدرت های تزویر یک طرف داستان و امام امت و مردم عزیز نیز در طرف دیگر هستند.

وی با بیان این موضوع که به نصرت و وعده الهی ایمان آورده ایم و صحنه گردان های اصلی کسانی هستند که دل در گروه پیشبرد اهداف ایران اسلامی دارند خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی چندین کشور را در دهان اُختاپوس وحشی دنیا بیرون آورد و عزتی که شهیدان ما آفریدند نیازمند پاسداشت آن هستیم.

این پیشکسوت دفاع مقدس اذعان کرد: تمام تلاش دولت این است که این سنگر اقتصادی را از دست دشمن بگیرد و دشمن بیش از سه هزار تحریم علیه مردم ایران کرده است اما میبینید که مردم در حال زندگی کردن خود هستند و این را در جنگ تجربه کرده ایم که بعد از هر سختی آسانی هم هست.

سردار کوشکی تصریح کرد: دشمن با تمام قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی مایوس است و تمام تلاشش در حوزه فرهنگ دینی است و پرچم داری این مهم بر دوش برادارن و خواهران عزیز است.

وی تاکید کرد: باید در صحنه بود و جهاد تبیین داشت و دشمن را شناخت و کار فرهنگی کرد و این صنایع و پیشرفت هایی که در این منطقه میبینید نتیجه تلاش و همت جمهوری اسلامی ایران است و بدانید که امروزه فضای مجازی آلوده شده و در جنگ شناختی قرار گرفته ایم و باید بصیرت داشت و فهمید که عقبه این جریانات کیست.

وی ضمن بیان این مطلب که باید سیره شهدا را فهمید و به آن تأسی کرد افزود: کسانی در این جبهه می مانند که به این فرهنگ تأسی کنند که امام بزرگوار فرمودند شهیدان ره صدساله را یک شبه طی کردند.

پیش از سخنان سردار کوشکی، سرهنگ پاسدار سیدمحمود جعفری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد ضمن عرض خوش آمدگویی به مدعوین و تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در سال گذشته همایش متمرکز بسیجان شهرستان و در تجمعی ۲هزار نفری در سوم خرداد برگزار شد که امسال نیز در بخش مرکزی، اشکنان و علامرودشت برگزار شده است.


گفتنی است؛ سرهنگ حاج رضا حسن نژاد از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از آن دوره حماسه و جنگ پرداخت که در پایان نیز حجت الاسلام محمدحسین هاشمی به مداحی و اشعاری زیبا پیرامون حضور جبهه و جنگ و مقاومت در مقابل استکبار ایراد نمودند.

همچنین در این آئین، سرود و نماهنگ زیبا توسط محمد امین حسینی دانش آموز پایه ششم دبستان هجرت خندق اجراء و از خانواده های شهدای والامقام در فتح خرمشهر تجلیل بعمل آمد.
💫خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.