امام جمعه شیراز: در هر رشته علمی مجتهد می‌خواهیم

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: در هر رشته علمی مجتهد می‌خواهیم و در غیر اینصورت نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم.

به گزارش ایران ریپورتس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر‌ها در شیراز ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، عنوان کرد: مسئله شهرسازی و اینکه شهر باید چگونه ساخته شود و شهر اسلامی چگونه شهری است با علوم مختلفی ارتباط دارد و ما گاهی تصور می‌کنیم که شهرسازی مساوی با تخصص عمران است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه معمار غیر از متخصص عمران است، افزود: بخشی از علوم را در آموزش‌ها سانسور کرده‌ایم. دانش اروپایی را هم سانسور کرده‌ایم.

او همچنین یا بیان اینکه در برنامه ریزی شهر و طراحی طراح‌های جامع و تفضیلی شهر‌ها دچار مشکل شده‌ایم، عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های شهر شیراز با همکاری مجمع حکمت اسلامی فارس یکسری کار‌های مطالعاتی در این زمینه انجام داده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نمی‌شود در دنیایی که همه چیز بر مدار آیه‌های الهی شهر بسازیم، اما بگوییم آیه الهی نباشد.

او تاکید کرد: شهرداری برای شکل گیری یکی از مهمترین مراحل تمدن سازی اسلامی هم همین شهرسازی بر اساس آیه‌های الهی است، کمک کند، چرا که اگر شهرداری‌ها نخواهند، چیزی ترویج نخواهد شد؛ لذا اگر شورا‌های شهر و شهرداران همراهی کنند این مسیر به جایی می‌رسد گه دیگران را با خود همراه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در خصوص بافت تاریخی شیراز هم عنوان کرد: در شیراز ۳۶۰ هکتار بافت تعریف شده که کم نیست، اما آیا ضرورت استدلال حفظ بافت تاریخی را در بر می‌گیرد؟ 

آیت‌الله دژکام در خاتمه سخنانش با بیان اینکه در هر رشته علمی مجتهد می‌خواهیم و در غیر اینصورت نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم، گفت: زمینه برای اسلامی شدن شهر بیش از گذشته فراهم شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.