افتتاح و بهره برداری از 729 پروژه با اعتبار 6600 میلیارد تومان

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کلنگ‌زنی را کم و بیشتر پروژه‌های کامل را بهره‌برداری کنیم گفت: در مجموع ۷۲۹ پروژه در استان فارس در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، محمدهادی ایمانیه ظهر امروز با تبریک 43 سالگی انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های دهه فجر در استان فارس پرداخت و اظهارداشت: 6 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های دهه فجر است که با قیمت امروز چندین برابر است.

وی گفت: پروژه‌هایی که هنوز کامل نشده ممکن است با تاخیر افتتاح شود اما تلاش می‌شود بلافاصله بعد از افتتاح مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم بی‌اعتماد نشوند و شیرینی افتتاح پروژه تلخ نشود.

استاندار فارس با بیان اینکه در مجموع 729 پروژه در دهه فجر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، افزود: اعتبار این پروژه‌ها بخشی از سوی دولت و بخشی تسهیلات، آورده مجری و خیرین تامین شده است‌.

استاندار فارس با بیان جزئیات پروژه‌ها بیان‌ کرد: 18 پروژه آب با ارزش 63 میلیارد تومان، 46 پروژه حوزه راه با ارزش 338 میلیارد تومان، 46 پروژه فضای فرهنگی آموزشی و هنری با ارزش 174 میلیارد تومان، 59 پروژه بهداشت با ارزش 437 میلیارد تومان، 81 پروژه برق 330 میلیارد تومان، در زمینه عمران شهری و روستایی 119 پروژه با ارزش 172 میلیارد تومان، 130 پروژه مسکن شهری و روستایی با ارزش 1290 میلیارد تومان، 35 پروژه ورزشی با ارزش 27 میلیارد تومان، 78 پروژه‌های دیگر با ارزش 1449 میلیارد تومان و 117 تولیدی بخش کشاورزی و صنعت با ارزش 2339 میلیارد تومان است.

ایمانیه با بیان اینکه سعی شده است که پروژه‌ها عادلانه توزیع شهرستانی شود، عنوان کرد: بنا بر این است که مردمان همه شهرستان‌های استان به صورت عادلانه از امکانات برخوردار شوند و این جهت‌گیری در استان وجود دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه در روزهای آینده معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان سفر می‌کنند، تصریح کرد: در این سفر بازدیدی از تالاب پریشان و بختگان که دچار بی‌آبی شده خواهیم داشت و امیدواریم که این سفر به احیای تالاب‌ها منجر شود‌.

وی با بیان اینکه سفر معاون وزیر صمت را نیز در استان داریم که امور مربوط به صنعت استان و مشکلات این حوزه را مطرح می‌کنیم، گفت: امیدواریم که مشکلات این حوزه نیز با حضور معاون وزیر صمت برطرف شود.

استاندار فارس با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه فجر افزود: دیدار با خانواده زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و شهدای قبل از انقلاب به جای استانداری در منزل یکی از این افراد برگزار می‌شود.

ایمانیه با اشاره به نهضت ملی مسکن و جهش مسکن در استان گفت: در حال اتمام تامین زمین‌های مورد نظر هستیم و براساس برنامه‌ای که تدوین شده سهمیه فارس 260 هزار مسکن است که این میزان سقف ندارد و به زودی با حضور وزیر راه کلنگ همزمان تعداد زیادی از پروژه‌ها زده می‌شود‌.

وی با بیان پیگیری اتمام پروژه‌های بزرگراه‌های استان و آزادراه شیراز اصفهان گفت: آزادراه شیراز _ اصفهان 8 قطعه است که 6 قطعه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه 7 هم هزار مورد تجهیزات راهسازی در حال فعالیت هستند و امیدواریم به زودی تا نیمه دوم 1401 زیر بار ترافیک رود.

استاندار فارس عنوان کرد: قطعه 8 نیز در هیئت دولت مصوب شده که با مشارکت 70 درصدی راه و 30 درصدی وزارت دفاع ساخته شود چراکه با ساخت قطعه 8 ورودی‌های آزادراه تسهیل می‌شود که قطعه اول آزادراه شیراز بوشهر خواهد بود.

ایمانیه درباره آبرسانی از خلیج فارس نیز اظهارداشت: بنای ما این است که 3 مسیر در شرق، غرب و مرکز استان داشته باشیم که پروژه لامرد و مهر شروع و کار تا حدی انجام شده است سایر خطوط را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه آب را ایجاد کردیم که این امر در تامین زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی و آشامیدنی مشکلات را حل می‌کند گفت: 9 سازمان استان کنار هم قرار گرفتند که مسائل مرتبط با آب را پیگیری می‌کنند تا مشکلات و موازی‌کاری‌ها برطرف شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری در 2 قسط پرداخت شده و فعالیت جدی برای انجام مصوبات داریم، افزود: سند آمایش استان نیز آماده شده که براساس آن مشخص می‌‌شود هر شهرستانی و هر منطقه‌ای برای چه فعالیتی مناسب است و مهلتی به سازمان‌ها دادیم که تغییرات طرح آمایش را مطرح کنند.

وی با اشاره به دیدار با استاندارهای استان‌های همجوار افزود: هفته آینده با معاون رئیس‌جمهور و برخی از وزرا جلسه‌ای خواهیم داشت که برخی از طرح‌های میان استانی و امور راه، آب، گردشگری، سلامت و محیط زیست مطرح می‌شود.

ایمانیه با اشاره به نوسازی ساختار مدیریت استان  گفت: یک نمونه آن تشکیل قرار گاه آب، قرارگاه ساخت مسکن و دیگر قرارگاه فرهنگی و اجتماعی است که برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در این قرارگاه اجرایی می‌شود و امیدواریم تا دهه فجر این قرارگاه شروع به کار می‌کند.

استاندار فاری درباره مصوبات ستاد کرونایی نیز افزود: قرار است نظارت بر اجرای مصوبات توسط دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اتاق اصناف و نیروی انتظامی انجام شود نظارت‌ها جدی‌تر صورت گیرد چراکه بسیاری از مصوبات به دلیل کمرنگ بودن نظارت‌ها اجرایی نشده است. اصحاب رسانه نیز برای نظارت بهتر و بیشتر کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتصاب بازرسی استانداری افزود: هیچ فشاری نبود حتی خانواده آقای نجابت به دلیل فضاسازی‌ها از این امر اکراه داشتند اما از آنجا که در بازرسی و رسیدگی به شکایات باید کسی باشد که رودربایستی نداشته باشد و خلاف تقوا عمل نکند به دنبال جوان انقلابی و پاکدست بودیم و این خصوصیات در رضا نجابت جمع بود.

ایمانیه تصریح کرد: از کودکی وی را می‌شناسم و تذکر دادم که اسیر حاشیه‌سازی‌ نشود و تاکید می‌کنم که بر اساس فشار سیاسی هیچ جناحی این تصمیم را نگرفتم و از روز اول این تصمیم را داشتم. 

وی درباره گرانی و مطالبات مردم در این زمینه نیز گفت: مبارزه با گرانفروشی است ولی گرانی کشوری است و در حوزه استانی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد برای این منظور ستاد تنظیم بازار هر روز جلسه دارند بحث روغن را پیگیری کردیم و از امروز وضعیت به حالت طبیعی برگردد.

استاندار فارس در تشریح اقدامات برای مبارزه با گرانفروشی افزود: کار دوم راه‌اندازی سامانه برای اطلاع‌رسانی قیمت‌ها است که قیمت تولیدکننده برای تعدادی از کالاهای اساسی به اطلاع مردم رسانده می‌شود و اگر کسی گرانفروشی کرد قابل شکایت است.

وی با بیان درج قیمت تولیدکننده روی برخی از کالاها به عنوان راهکار دیگر مبارزه با گرانفروشی افزود: در 12 گروه کالاهای اولویت‌دار قیمت تولیدکننده روی کالا می‌خورد که فروشنده 30 درصد باید افزایش قیمت دهد در سفر آینده معاون وزیر صمت به استان می‌خواهیم پیشتاز استان‌های کشور باشیم و به جز تصمیم دولت تعدادی کالای دیگر هم در استان فارس اعلام شود.

وی درباره قطار شیراز _ بوشهر گفت: 2 میلیارد دلار برای قطار شیراز بوشهر نیاز است که بنا شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تهاتر نفت اعتبار برای قطار و توسعه ریلی شیراز تامین شود.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی درباره سرانجام طرح پزشک خانواده گفت: این طرح یک امتیاز برای مردم فارس است و اینگونه نیست ‌که باری بر دوش مردم باشد، اما وزارت بهداشت همچنان این طرح را به یکی از اولویت‌ها تبدیل نکرده با وجود اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ابلاغ وزارت بهداشت است و باید در همه کشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: از تصمیم‌گیران وزارت بهداشت تامین اجتماعی و بیمه سلامت دعوت می‌کنیم تا به استان بیایند تا ما نقاط ضعف و قوت طرح را برای آنها تشریح یکنیم و این طرح در کل کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.