افتتاح نمایشگاه هنری دست آفرین

نمایشگاه هنری دست آفرین افتتاح شد.

به گزارش ایران ریپورتس، این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ اسفندماه تا ۲۵ اسفندماه۱۳۹۹ با همت دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و سازماناجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز در پارک آزادی برپا شده است تا دست ساخته های بانوان هنرمند شهر شیراز به نمایش گذاشته شود.
این نمایشگاه دارای ۶۰ غرفه از ۱۰محله است و آثار متعددی در حوزه های متنوع همچون بافندگی، سفال، گل و گیاه، عرقیجات و …. که ساخته دست بانوان محلات مختلف به ویژه محلات کم برخوردار شهر شیراز است.
تسهیلگری و رفع موانع اشتغال یکی از رسالت های دفاتر تسهیلگری و توسعه محلات است. به همین سبب در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان هنرمند در محلات کم برخوردار و حاشیه نشین شیراز چنین نمایشگاه هایی دایر می گردد.
لازم به ذکر است که دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر شیراز، بعنوان رابطی بین مردم و مسئولین شهری و زیر نظر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در محلات مهرگان(شرغان،ترکان، قلعه نو وکوشکک)، شریف آباد و سهل آباد، سعدی، کوزه گری و ده پیاله، مهدی آباد، گلشن و بافت قدیم مستقر هستند و با تیمی متشکل از کارشناس اجتماعی، شهرسازی، مددکاری، حقوقی و اقتصادی مسائل محلات را مورد مطالعه و بررسی و در راستای حل معضلات موجود تسهیلگری می نمایند.
ایجاد اشتغال، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای نو در محلات،افزایش هم افزایی و توان افزایی، رفع موانع کسب‌ و کارهای آسیب دیده، تلاش برای ریشه‌کنی اعتیاد و فقر، پیگیری مسائل حقوقی اهالی، بهبود کیفیت کاربری محلات و … از جمله خدمات دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به محلات است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.