استمرار کنترل سوسک سرخرطومی حنایی در لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد از استمرار عملیات ردیابی و کنترل آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵۰ اصله نخل آلوده در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، علیرضا محمدی با بیان اینکه آفت مذکور از فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهرستان لامرد شناسایی شد است، تصریح کرد: تاکنون ۱۴۰ اصله نخل تیمار و ده اصله نخل امحاء شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آفت سرخرطومی حنایی خرما خطرناک ترین آفت نخل محسوب می شود که قادر است در مدت کوتاهی یک نخل را به نابودی بکشاند، اظهار کرد: تشخیص و کنترل این آفت مشکل و پُر هزینه است لذا بهترین و موثرترین راه مبارزه با این آفت رعایت اصول قرنطینه ای و جلوگیری از جابجایی پاجوش از مناطق آلوده به مناطق سالم می باشد.

او با اشاره به روش های مختلف ردیابی آفت مذکور افزود: تمامی روش های شناسایی، ردیابی و مبارزه در تقابل با سوسک سرخرطومی حنایی خرما تکمیل کننده یکدیگر بوده و موجب شناسایی و مبارزه در سریع ترین زمان ممکن می شود تا نخیلات متحمل کمترین خسارت شوند.

محمدی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، پخش بروشور برای مبارزه با آفت سرخرطومی و آگاه‌سازی کشاورزان ابراز کرد: بهره برداران در صورت مشاهده این آفت در کوتاه‌ترین زمان به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.