استان فارس در انتظار بارش‌های رگباری و وزش شدید باد

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: باتوجه به جدید شدن نقشه‌ها، یک هشدار نارنجی دو بخشی صادر شد که طی این هشدار، بارش باران در بخش شمال، شمال غرب و بخش مرکزی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرده‌ایم.

استان فارس در انتظار بارش‌های رگباری و وزش شدید باد

 به گزارش ایران ریپورتس، حقیقت در گفتگو با فارس، با اشاره به هشدار زرد صادر شده در خصوص بارش های آتی اظهار کرد: سامانه بارشی رصد شده از هفته گذشته، منجر به صدور هشدار زرد شد؛ طی این هشدار در مناطق شمال و شمال غرب استان‌، بخش هایی از شهرستان سپیدان، کوهچنار، کازرون، نورآباد، اقلید، آباده تا بخش هایی از مرکز استان پیش‌بینی  برای بارش باران تا چهارشنبه همین هفته شده است. 

او ضمن اشاره به هشدار نارنجی صادر شده در روز شنبه اظهار داشت: باتوجه به جدید و به روز شدن نقشه ها؛ یک هشدار نارنجی دو بخشی صادر شد که طی این هشدار؛ مجدد بارش باران در بخش شمال، شمال غرب و بخش مرکزی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی کرده ایم. 

صدور هشدار نارنجی در هفته جاری

وی ادامه داد: در بعضی مناطق پیش بینی بارش های رگباری کرده ایم که می تواند باعث ایجاد رواناب شود و این رواناب قادر به ایجاد خسارت است، به همین منظور هشدار نارنجی را جایگزین هشدار زرد کردیم. 

او به بخش دوم هشدار نارنجی پرداخت و گفت: طی امروز، فردا و پسفردا وزش باد شدید در مناطق شرقی استان به ویژه شهرستان هایی مثل بوانات، خرم بید، بخش هایی از پاسارگاد، تا اقلید و آباده  خواهیم داشت که وزش تندبادهای لحظه ای می تواند باعث ایجاد خسارت به درختان کهنسال، تابلوهای تبلیغاتی، تیرهای برق بکند، لذا به شهرداری ها به ویژه در این مناطق توصیه می شود از درختان کهنسال محافظت کنند همچنین به شهروندان عزیز توصیه می شود از پارک کردن خودرو و توقف در زیر درختان کهنسال و تابلو های تبلیغاتی در این چند روز خودداری فرمایند. 

لایروبی کانال ها ضروری است

او با بیان توضیحاتی در خصوص زمان های بارشی عنوان کرد:در زمان های بارشی کشاورزان حتما نسبت به پاکسازی سریع کانال های آبی، زهکش ها و جوی های مزارعشان اقدام کنند، شهرداری ها حتما لایروبی کانال ها را در برنامه خود داشته باشند،در مناطق مرتفع و سردسیری بارش برف راخواهیم داشت بنابراین رانندگان محترمی که قصد سفر به مناطق شمالی را دارند حتما به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز باشند. 

حقیقت در اخر به گلخانه داران توصیه کرد و گفت: به گلخانه داران شرق استان که گلخانه فعال دارند توصیه می شود با توجه به وزش باد شدید حتما نسبت به مهارکردن سازه های گلخانه ای خود با استفاده از طناب کشی یا کیسه های شن اقدامات لازم را انجام دهند.

پایان پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.