ارائه خدمات رزمایش ملی جهادگران عمران به ۱۰۰۰ روستا

مسئول سازمان بسیج عمران و معماری کشور از ارائه خدمات رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در ۱۰۰۰ نقطه روستایی استان خبر داد.

محسن قنادزاده در آئین گشایش رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در شیراز بیان کرد: این رزمایش با رمز یاحسین و شعار محوری تلاش و عدالت‌خواهی و با هدف نهادینه شدن خدمت به محرومان، آغاز و اجرایی شده است.

مسئول سازمان بسیج عمران و معماری کشور با بیان اینکه ۹۱۰ گروه جهادی با میانگین ۱۰ ساعت خدمت ویژه هر مهندس در این رزمایش پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با توجه به محرومیت روستاها، خدمات این رزمایش در ۱۰۰۰ نقطه روستایی ارائه می‌شود.

قنازاده؛ دیدار با خانواده‌های شهدا، زمینه‌سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مرمت و نوسازی منازل محرومین و افتتاح مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این رزمایش عنوان کرد.

به گفته او، قدردانی از مهندسین برتر و شهدای مهندس و همچنین برگزاری همایش ملی نشان سقا نیز از جمله برنامه‌های دیگری است که در ایام این رزمایش اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج عمران و معماری کشور همچنین با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات امیرالمؤمنین (ع) در ایام خانه‌نشینی ایشان، حفر چاه‌های آب و وقف برای محرومین است، ایده برگزاری همایش ملی نشان سقا را از استان فارس دانست و گفت: این همایش به صورت ملی و هرساله اجرا خواهد شد.

در ادامه این مراسم سردار بازدار، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بسیج مستضعفین هم در ارتباط تصویری گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در راستای پیام مقام معظم رهبری و در حوزه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، با استفاده از ظرفیت‌ها اقشار مختلف، این رزمایش ملی را به مناسبت هفته مهندس و پاسدار و همزمان با ایام مبارک شعبانیه از امروز تا ششم اسفندماه برگزار می‌کند.

او خاطرنشان کرد: برپایی میز خدمت در دفاتر نظام مهندسی، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با مدیریت شهری، طراحی و نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، تعمیر و مرمت منازل محرومین و برگزاری همایش بزرگ روز مهندس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در کشور برای این رزمایش است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.