ارائه بیش از 2000 خدمت در مراکز خدمات جامع سلامت فراشبند در تعطیلات نوروز 1403

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند، از ارائه خدمات سلامت به بیش از دو هزار مراجعه کننده در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان فراشبند در ایام تعطیلات نوروز 1403 خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر «حسین شکاری»، با اعلام این خبر، گفت: از آغاز به کار ستاد سلامت نوروزی، از بیست و نهم اسفند 1402 تا سیزدهم فروردین 1403، دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دهرم و نوجین به صورت شبانه روزی و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فراشبند در روزهای غیر تعطیل در ساعات اداری فعال و روزهای تعطیل و ساعت غیر اداری به صورت آنکال و مرکز روستایی دولت آباد نیز در روزهای غیر تعطیل در ساعت اداری فعال و روزهای تعطیل و ساعت غیر اداری به صورت بیتوته پذیرای بیماران، شهروندان و مسافران نوروزی بود.

او افزود: در این ایام بیش از دو هزار مراجعه‌ کننده از خدمات مراکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان بهره مند شدند که از این تعداد بیش از 1800مورد بیمار از سوی پزشک عمومی به صورت سرپایی ویزیت شده اند.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند ادامه داد: در راستای تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی نیز در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای، بیش از 220 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی در قالب اجرای طرح تشدید کنترل مراکز مواد غذایی، 29 مورد بازرسی مشترک، 228 مورد سنجش پرتابل و 23 نمونه گیری میکروبی آب و 970 مورد کلرسنجی انجام شده است.

او، همچنین از جمع آوری بیش از 215 کیلو گرم مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ گذشته و غیربهداشتی و صدور 43 مورد اخطار بهداشتی در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط خبر داد.

دکتر شکاری، انجام خدمات دندانپزشکی برای مادران باردار و کودکان، پیگیری سلامت مادران باردار نیازمند مراقبت ویژه و ارجاع به بیمارستان و غربالگری نوزادان را از دیگر خدمات مجموعه بهداشت شهرستان در ایام فعالیت ستاد سلامت نوروزی برشمرد.

سرپرست شبکه، میزان مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون در این شهرستان را 180 مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 116 مورد واکسن روتین، 16 مورد حیوان گزیدگی و 48 مورد واکسن هاری بوده است.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.