اجرای بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در منطقه ۴ شیراز

شهردار منطقه ۴ شیراز اعلام کرد که بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در این منطقه در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش ایران ریپورتس98، اصغر سروی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه ۵۰ ترمینال باربری در دروازه اصفهان و سه راه احمدی فعال بود و به مرور زمان با اعتراض ساکنین مبنی بر ایجاد مزاحمت یکسری از مالکان ترغیب به ساخت ترمینال جدید در مکان فعلی شدند.
وی ادامه داد: مکان فعلی ترمینال باربری در زمان احداث، آخرین نقاط شهری شیراز بوده و به نوع خود اتفاقی بزرگ و عالی به شمار می‌رفته، اما به مرور زمان شهر گسترش می‌یابد و اطراف این موقعیت، واحد‌های مسکونی احداث می‌شود.
شهردار منطقه ٤ شیرازبا بیان اینکه برای انتقال و جابجایی این ترمینال نیاز به سرمایه گذار داریم، بیان کرد: گاهی مغایرت‌های قانونی در تصمیم گیری‌ها مانع از جابجایی‌ها می‌شود.
سروی با بیان اینکه در این ترمینال صاحبان سرقفلی به مراتب اموال بیشتری نسبت به مالکان و کسبه دارند که مالکان حاضر به فروش و انتقال هستند، گفت: به لحاظ قانونی تملک این ترمینال برای شهرداری دیده این مهم دیده نشده است.
او همچنین اعلام کرد که شهرداری شیراز آمادگی صدور پروانه برای حضور سرمایه گذار دارد.
شهردار منطقه ۴ شیراز همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ هکتار فضای سبز در این منطقه، اظهار کرد: در این منطقه تنها ٩٠ هکتار پارک‌های بزرگ احداث شده است.
سروی با تصریح بر اینکه حفظ فضای سبز، بیشترین هزینه جاری شهرداری منطقه ٤ را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: هزینه سالانه حفظ و نگهداری فضای سبز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در طول سال برآورد شده است.
او اضافه کرد: از سال گذشته یک هدفگذاری ٨٠٠ هزار مترمربعی برای منطقه ٤ در نظر گرفته شد که ۵۰۰ هزار مترمربع آن تاکنون در قالب روکش و مرمت تحقق یافته است.
شهردار منطقه ٤ شیراز از اجرای بیش از ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در دست اجرا در این منطقه خبر داد و پروژه ٧ هکتاری پارک نوید با پیشرفت فیزیکی را از پروژه‌های شاخص این منطقه ذکر و عنوان کرد: اعتبار یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومانی برای ایجاد گل و گیاه در این پارک برآورد شده است.
سروی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا پایان مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید.
او همچنین به عملیات اجرایی باغ ١٠ هکتاری ایرانی در این منطقه اشاره و بیان کرد: برای احداث این باغ، از معماران به نام استفاده شده است.
شهردار منطقه ٤ شیراز ادامه داد: در حوزه‌های خدمات شهری و عمرانی به دلیل افزایش بارش‌ها طی دو سال گذشته، شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که برای رفع این مشکل ۵ کیلومتر لوله گذاری اجرایی شده است.
سروی همچینن از تحقق ١٧٤ درصد درآمد شهرداری منطقه ٤ شیراز خبر داد و گفت: روند صدور پروانه ساختمانی در دو بخش انجام می‌شود. بیش از ٩٠ درصد هزینه این پروانه‌ها وصول می‌شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه ۴ شیراز بزرگترین منطقه شهری شهرداری شیراز است، افزود: هیچ شهرستانی در فارس به وسعت منطقه ٤ شیراز نیست و بیشترین تعداد ساخت و ساز در محدوده شهری دارد.
شهردار منطقه ۴ شیراز با بیان اینکه مناطق یک، چهار، شش و ده، شیراز را به لحاظ مالی پشتیبانی می‌کنند، افزود: اراضی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که ممکن است انواع و اقسام مشکلاتی مانند ناامنی و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند.
سروی همچنین خاطرنشان کرد: حدود ١۵۰ هکتار بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.