اتصال میادین میوه و تره‌بارشیراز به سیستم فاضلاب شهری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز خواستار اتصال میادین میوه و تره‌بار این کلانشهر به خط انتقال فاضلاب شهری توسط شهرداری شد.

به گزارش ایران ریپورتس98، علی ناصری شنبه ۳۰ فروردین با اشاره به نشست یکصد و شانزدهم این کمیسیون با موضوع بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: شهرداری شیراز موظف است ضمن هماهنگی با شرکت آبفا و سایر دستگاه‌های ذیربط، سیستم دفع فاضلاب میادین عرضه میوه و تره‌بار تحت مالکیت خود را آماده کرده و فاضلاب این مجموعه‌ها را به خط انتقال فاضلاب شهری متصل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، ناصری تاکید کرد: در خصوص سایر میادین عرضه میوه و تره‌بار و مراکز فروش مرغ و ماهی نیز شهرداری باید با هماهنگی ادارات  مرتبط ، مالکین را مکلف به اقدام مشابه در راستای دفع بهداشتی فاضلاب کند.

ناصری با اشاره به نقاطی از شهر که فاقد خط انتقال یا شبکه فاضلاب است نیز اظهار داشت: مالکین وظیفه دارند با توجه به استانداردهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح نسبت به دفع بهداشتی فاضلاب اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید به اجرای قانون مدیریت پسماندها، یادآور شد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز بهداشت باید به تفکیک گزارش عملکرد خود را در جهت اجرا و یا نظارت در فرآیند مدیریت پسماندها به ویژه پسماندهای پزشکی، کشاورزی، صنعتی و عادی در محدوده شهر به شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

ناصری به انتقال دامداری­ها و مرغداری­ها به خارج از محدوده شهر نیز اشاره داشت و گفت: شهرداری موظف است ضمن راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مرتبط با خروج دامداری­ها از محدوده شهر، با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح های تفصیلی و اجرایی تجمیع انتقال دامداری­ها و مرغداری­ها به خارج از محدوده و حریم شهر را فراهم کند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.