آمادگی شهرداری برای صدور کارت منزلت برای تمامی سالمندان

عضو شورای شهر شیراز گفت: به‌علت اهمیت سالمندان به دنبال برند شیراز‌، شهر دوستدار سالمند بودیم و در این راستا همزمان با ۹ مهرماه از کارت منزلت سالمندان رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، علی ناصری در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پیرامون طرح اکرام سالمندان اظهار داشت: باید از سالمندان جامعه در حوزه های فردی، اجتماعی و اقتصادی به‌صورت ویژه حمایت کرد.

وی با اشاره به شعار انسان‌محوری دوره پنجم شورای شهر شیراز گفت: به‌علت اهمیت سالمندان به دنبال برند شیراز‌، شهر دوستدار سالمند بودیم و در این راستا همزمان با ۹ مهرماه از کارت منزلت سالمندان رونمایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: ۱۸۳ هزار سالمند در شهر شیراز شناسایی و با همکاری برخی از دستگاه‌های خدماتی برای سالمندان درنظر گرفته شده است.

ناصری با بیان اینکه خدمات کارت منزلت سالمندان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعیف ورزشی و درمانی خواهد بود، عنوان کرد: در طرح تکریم سالمندان و کارت منزلت، ادارات کل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، حوزه هنری، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری با نظارت شورای شهر شیراز همکاری دارند.

عضو شورای شهر شیراز همچنین گفت: درحال حاضر جمعیت کشور جوان است و درسال‌های آتی باتوجه به پیر شدنشان باید پیش‌بینی‌های لازم را برای سالمند شدن جامعه در نظر گرفت.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه میان هشت دستگاه در راستای تنظیم قیمت خبر داد و اذعان کرد: تفاهم‌نامه میان دستگاه‌های استان فارس شامل صمت، استاندارد، علوم پزشکی، جهاد  کشاورزی، تعاون روستایی، برنامه و بودجه و شهرداری شیراز امضا خواهد شد که براساس آن بخشی از فرآورده‌های کشاورزی با حذف واسطه ها به مردم ارائه شود.

افراد بالای ۶۰ سال ساکن شیراز، کارت منزلت دریافت می‌کنند

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز طی این نشست، در خصوص طرح تکریم سالمندان گفت: این طرح سال‌ها در مجموعه شهرداری شیراز از مدیریت قبل تاکنون پیگیری شده بود تا شیراز به‌عنوان شهر زیست‌پذیر سالمندان شناخته شود.

مرتضی جعفری ادامه داد: طرح اکرام و منزلت سالمندان برخلاف سایر شهرها با همکاری و همدلی میان چندین دستگاه اجرایی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی برای جمع‌آوری اطلاعات سالمندان شیراز در روز ۹ مهرماه خبر داد و بیان کرد:  با حضور مدیران ارشد دستگاه‌ها کارت منزلت سالمندان به تعدادی از سالمندان به‌صورت نمادین اهدا می شود.

جعفری با اشاره به اینکه ۱۸۳ هزار سالمند در شیراز،این کارت را دریافت خواهند کرد، افزود: ملاک دریافت کارت منزلت سالمندان ۶۰ سال به بالا و سکونت در شیراز است و افراد با استفاده از کارت منزلت سالمندان از خدماتی نظیر گردشگری، بهداشت جسم و روان، تفریحی، خدمات رایگان مترو، سالن ورزشی، فرهنگی و آموزشی بصورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

معاون شهردار شیراز در پایان متذکر شد: برخلاف سایر شهرها که خدمات به سالمندان درقالب دو کارت ارائه می‌شود، در شیراز همه خدمات درقالب یک کارت خواهد بود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.