پیام استاندار فارس به مناسبت چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره)

استاندار فارس در پیامی فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

به گزارش ایران ریپورتس98، عنایت الله رحیمی استاندار فارس با صدور پیامی سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

 متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره)، فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان‌های بلند الهی و انسانی امام راحل عظیم الشأن و عرض ارادت به پیشگاه آن «عزیزِ سفرکرده» است.

امام خمینی (ره) بشارت دهنده صبح پیروزی و انذاردهنده از شب تاریک ظلم و اختناقِ ستمشاهی و حامی ستم دیدگان و خصم بی امانِ مقدس مآبی، تحجرگرایی، تجمل پرستی، رفاه طلبی و عافیت جویی بود و به عنوان قافله سالارِ کاروان حرکت، تلاش و انقلاب، در سپهر سیاست و دیانت، نقش آفرینِ انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی شد و ضمن زنده کردن سنت و باور‌های راستین اسلام ناب محمدی (ص) با نگاه روشن، بالنده و متجددانه، ملت را پروانه وار، گِردِ شمع وجود خود جمع کرد و از قطره قطره مردم، دریای خروشانِ اتحاد، همدلی و همراهی آفرید و بزرگ‌ترین رویداد قرن، «انقلاب اسلامی» را رقم زد و سلسله جنبانِ حرکتی نوین شد که نقطه عطف آغازین آن پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ و بیت الغزل پیروزی آن، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بود.

خورشیدِ عالمتابِ وجودِ امام (ره) به عنوان رهبر و مظهر آن آرمان خواهی و منادی رهایی ملت، تا ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۷، روشنگر جان و جهان مان بود. دریغا که ناباورانه، زود، در پس کوه زمان غروب کرد؛ از کنارمان پرکشید و «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا» به جایگاه ابدی سفر کرد و در جوار شهیدان آرمید.

اکنون یاد امام (ره)، امیدبخش و چراغ اندیشه و روشِ امام (ره)، باید روشنگر مسیر حرکت باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری: «یاد امام امیدبخش است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام و انگشت اشاره امام و نشانه‌هایی را که امام برای پیمودن این راه قرار داده است باید قدر دانست.»

اینجانب چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی (ره) و همچنین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ را به همه ارادتمندان آن عزیزِ به خداپیوسته و تمام باورمندان به نظام و رهبری، به ویژه مردم شریف فارس، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند بزرگ، آرزومندم که ما را در بازخوانی، شناختن و شناساندن مکتب امام، فکر امام، راه امام و حقیقت امام، موفق بگرداند.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.