واکسیناسیون کرونا یک موضوع ملی و نیازمند همکاری تمام سازمان هاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، بر لزوم مشارکت و همکاری همگانی برای اجرای بهتر برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در چهارصد و ششمین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای مراکز بهداشت شیراز و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، از تلاش تمام مجموعه سلامت استان برای ارایه خدمات سلامت به مردم فارس به ویژه در مقابله با کرونا و اجرای موفق برنامه واکسیناسیون عمومی بر علیه بیماری کووید۱۹ قدردانی کرد و عملکرد خوب و موفق دانشگاه در کشور را حاصل تلاش تمام پزشکان، پرستاران، بهورزان، کارشناسان و کارکنان دانشگاه در سراسر استان دانست.
او با اشاره به اهمیت اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا بر اساس اولویت های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این برنامه را یک اقدام مهم ملی خواند که نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت تمام سازمان ها، نهادها و ادارات دولتی و خصوصی است.

رییس دانشگاه اضافه کرد: برای مدیریت موفق کرونا در استان، تمامی شبکه های بهداشت و درمان در شهرستان ها با تمام توان در حال تلاش و فعالیت هستند و عملکرد مجموعه سلامت استان به صورت روزانه در ستاد مدیریت کرونا دانشگاه بررسی و موارد مختلف از سوی کارگروه های این ستاد، پیگیری می شود.

دکتر لطفی پیشبرد موفق برنامه واکسیناسیون و تلاش برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ملی را در اولویت نخست کار روسای شبکه های بهداشت و درمان قرار داد.

او با بیان اهمیت توسعه واکسیناسیون به عنوان راهکار مهم افزایش ایمنی جامعه در برابر این اپیدمی، بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه با مشارکت مسوولان شبکه های بهداشت و درمان، مسوولان شهرستان ها و رسانه ها تاکید کرد.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از این نشست، آمارهای گسترده فعالیت ها و اقدامات دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را نشانگر جدیت و همت تمام مجموعه دانشگاه برای بهبود سلامت جامعه و ارتقای ایمنی مردم در مقابل این اپیدمی دانست و افزود: روند واکسیناسیون کرونا در استان شدت گرفته و امید است با تلاش های صورت گرفته، بتوانیم به زودی شاهد افزایش ایمنی جامعه در برابر این بیماری باشیم.

دکتر لطفی همچنین لزوم مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن در افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند را یادآور شد و از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان خواست، در تعامل با مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه، اهداف و برنامه های حوزه سلامت در هر منطقه و شهرستان را پیگیری و دنبال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت شهرستان ها، نوع مشاغل و همچنین وجود جمعیت عشایری، بر راه اندازی مراکز سیار واکسیناسیون در راستای ارایه بهتر خدمات به جمعیت هدف تاکید کرد.

نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت

او با تبیین نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت محور به ویژه در زمینه مقابله با کرونا و اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا، از همراهی و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف عرصه سلامت، تقدیر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم و کار بزرگی برای کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ در حال انجام است و عظمت و بزرگی اقدامات مجموعه سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد.

او همچنین از مردم خواست به شایعاتی که گاهی ممکن است در فضای مجازی منتشر شود توجه نکنند و اخبار و اطلاعات مختلف حوزه سلامت را، تنها از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند.

در این نشست، روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها نیز با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه گذشته در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان ها، آخرین وضعیت کرونا در هر شهرستان را به رییس دانشگاه و اعضای ستاد دانشگاه مدیریت کرونا، ارایه کردند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، روند پیگیری و اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

چهارصد و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.