رازقی: اقتصاد ورزش همواره مهجور بوده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: سالهاست برای اقتصاد هنر در کشور اقداماتی انجام شده اما اقتصاد ورزش همواره در مهجوریت قرار دارد و حتی ورزش‌های پر رونقی مانند فوتبال نیز جزء کوچکی در اقتصاد کشور ما است.

به گزارش ایران ریپورتس، جمال رازقی در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پاراالمپیک فارس که به همت اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: باور داریم در حوزه اقتصاد، مقوله اقتصاد هنر و ورزش دو بخش مهم و موثر هستند و توجه به این دو بخش می‌تواند ثروت آفرینی بسیاری برای کشور و استان‌ها داشته باشد.

او با اشاره به وجود جوانان پر استعداد در جای جای کشورمان و ثروت آفرینی آنان در عرصه‌های مختلف ورزشی، اظهار کرد: امیدواریم اقتصاد ورزش ما بتواند در شرایط سالم، شفاف و بالنده فعالیت پر رونقی را در کشور ایجاد کند و در این بخش صنعت پر گردشی رقم بخورد.

عباس حاجی ‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم گفت: امروز صنعت ورزش در جهان یکی از صنایع مهم در توسعه اقتصاد هر کشور است و این درحالی است که هنوز در کشور ما این صنعت نهادینه نشده است.

او با بیان اینکه متاسفانه برای ایجاد صنعت ورزش با ضعف و یاعدم شفافیت قوانین روبرو هستیم، عنوان کرد: اتاق بازرگانی یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه اقتصاد ورزش است که می‌تواند با مشاوره تخصصی و ایجاد تعامل فضای برد برد را برای ورزش و صنعت ایجاد کند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه امیدداریم قوانین در حوزه اقتصاد ورزش اصلاح شود که در این صورت کارهای بزرگی را می‌توان بدون انجام بروکراسی‌های طولانی اداری در حوزه ورزش کشور انجام داد، گفت: امروز در فارس نیز بخش صنعت سرمایه گذاری کمی در حوزه ورزش داشته در حالی که قهرمانان ما در بالاترین آوردگاه‌های ورزشی جهان درخشیده‌اند و موجب عزت و اقتدار ملی شده‌اند.

در این آیین از ورزشکاران محمد علی گرایی و محمدرضا گرایی در کشتی، ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر تجلیل شد.

این ورزشکاران از استان فارس در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.