دبیر حزب موتلفه فارس: منتخبان منافع ملی را برمنافع منطقه‌ای ترجیح دهند/ میرسلیم شایسته ریاست مجلس آینده

غلامحسین چوبینی با بیان ماموریتهای مجلس و شاخصه های ریاست قوه مقننه، مهندس میرسلیم را شایسته ریاست بر مجلس یازدهم دانست.

غلامحسین چوبینی، دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان فارس در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایران ریپورتس98 با ذکر اینکه مجلس یازدهم مجلسی انقلابی‌ست که ماموریت آن انقلابی عمل کردن میباشد، تصریح کرد: مجلس جدید میبایست ابتدا به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و همچنین رونق و جهش تولید به شکل جدی پرداخته و در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

** ماموریتهای مجلس یازدهم

وی با بیان اینکه عزم جدی برای محرومیت زدایی، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید در میان نمایندگان مجلس یادهم باشد، گفت: نمایندگان میبایست پیش از آنکه به منافع منطقه ای و شهرستانی توجه داشته باشد، منافع ملی را ارجح دانسته و لازمه این کار وضع قوانینی از سوی مجلس میباشد که مقاصد و اهداف گفته شده را برآورده نماید.

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اهمیت هماهنگی میان نمایندگان مردم در مجلس یازدهم گفت: همچنین قوانینی در گذشته وضع شده اند که یا اجرا نشده یا قابل اجرا نبوده پس میبایست این قوانین مجدد بازنگری شده و به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم پیروی از ولایت بوده است لذا در سیاست های کلان و بویژه سیاست خارجی میبایست با رهبری و نظرات ایشان کاملا هماهنگ و همسو باشد.

جانباز هشت سال دفاع مقدس درمورد دیگر وظیفه مجلس عنوان کرد: وظیفه دیگر مجلس، نظرات بر قوه مجریه میباشد که متاسفانه این نظارت در مجالس گذشته از جمله مجلس دهم به خوبی صورت نگرفته است که از این بابت کشور بسیار آسیب دیده و مجلس آینده باید این وظیفه قانونی را جدی گرفته و محکم بدان عمل نماید.

** نقش مجلس در انتخابات ریاست جمهوری

وی درخصوص نقش مجلس یازدهم در انتخابات های سال 1400 گفت: عملکرد مجلس یازدهم را باید دید که اگر عملکردی قابل قبول داشته باشد که انشاالله نیز چنین خواهد بود، مردم ما به این مجلس بیش از پیش اعتماد کرده و به کسانی که به تشکیل این مجلس کمک کرده اند نیز اعتماد مجدد خواهند نمود و یک رئیس جمهور انقلابی را با حضوری گسترده در انتخابات برخواهند گزید.

** چه کسی رئیس مجلس شود؟

چوبینی با بیان اینکه همانطور که مجلس در راس امور است، رئیس نیز در راس امور است و میبایست در انتخاب رئیس مجلس بسیار دقت شود، خاطر نشان کرد: به نظر بنده اولین شرط برای رئیس مجلس این است که فرد موردنظر، یک رجل سیاسی مذهبی باشد و انتخاب از روی منافع و حزبی و گروهی درست نخواهد بود. رئیس مجلس باید اعتقاد کامل به بیانیه گام دوم، جهش تولید، محرومیت زدایی داشته و هماهنگ با رهبری و ولی امر باشد، فردی مدیر و مدبر و از توانایی های لازم برخوردار بوده، شرایط کشور، منطقه و دنیا را بشناسد، زمان شناس بوده و سیاست خارجی را به خوبی بفهمد و لذا مورد وثوق علما و مراجع نیز باشد.

وی درمورد مقصود خود از هماهنگی با رهبری تصریح کرد: منظور از هماهنگی با ولی امر مسلمین این است که دقیقا منویات مقام معظم رهبری را دانسته و مجلس را به آن سمت سوق دهد بویژه که از این بابت در گذشته آسیب هایی دیده ایم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان فارس با بیان اینکه همه کسانی که قصد کاندیداتوری برای ریاست مجلس را دارند، کف شایستگی های لازم را برخوردار می باشند، تصریح کرد: با توجه به انتخاب شدن بالغ بر 220 نفر از جریان اصولگرایی و انقلابی برای مجلس یازدهم، باید فردی را انتخاب کنند که ضمن داشتن شرایط لازم، بتواند بخوبی از عهده وظایف برآید و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

وی درمورد گزینه اصلح ریاست مجلس گفت: درحدی که بنده شناخت دارم و با احترام به تمامی منتخبان، به نظرم آقای مهندس میرسلیم در میان کاندیداهای مطرح از شاخصه های لازم برخوردار بوده و احساس میشود برتری نسبت به بقیه داشته باشد و با انتخاب وی می توان از تجربیات و سوابق ایشان دریافت که رئیسی موفق خواهد بود.

** جایگاه و نقش منتخبان فارس در مجلس یازدهم

این فعال سیاسی درمورد منتخبان مجلس از استان فارس اذعان داشت: خوشبختانه منتخبان مجلس یازدهم در استان فارس عمدتا از جریان انقلابی و اصولگرا میباشند و لذا تعداد 7 نفر که رقم قابل توجهی میباشد، جوان بوده و همه 18 منتخب متخصص، صاحب نظر و با انگیزه میباشند و در وهله اول میبایست هماهنگی لازم را با خود داشته تا در مجلس نقش و جایگاه شایسته خود و استان را به دست آورند.

وی با ذکر این نکته که منتخبان استان فارس میتوانند در هیئت رئیسه حضور داشته باشند و ریاست کمیسیون های مختلف مجلس را نیز برعهده بگیرند، اظهار داشت: هماهنگی و وحدت منتخبان فارس با یکدیگر بسیار حائز اهمیت بوده و میبایست منافع ملی را ارجح بر هرچیزی بدانند که در پی آن منافع استان و منطقه آنها نیز برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.