حضور بی‌تکلف آیت‌الله کلانتری در انتهای صفوف نماز جمعه شیراز

در مشهودترین اتفاقی که همگان در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌اند، حضور ساده و بدون تشریفات آیت‌الله کلانتری در انتهای صفوف نماز جمعه شیراز است٬ کاری ارزشمند که باید توسط مردم تشویق و مسؤولین الگوبرداری کنند.

حضور بی‌تکلف آیت‌الله کلانتری در انتهای صفوف نماز جمعه شیراز الگوبرداری شود

ایران ریپورتس98/ محمد صادقی/ زهد، ساده‌زیستی و دوری از تجملات در عصر کنونی که با مدرنیته و تکنولوژی درهم آمیخته شده باعث تمایز افراد به ویژه کسانی  در جایگاه، پست و مقامی در شهر و کشور هستند، شده که بر زندگی فردی و اجتماعی انسان نیز تاثیر مستقیم دارد.

متاسفانه نگاه افراطی به دنیای مادیات در برهه کنونی سایه بر زندگی غالب انسان‌ها انداخته و در چشم و هم‌چشمی‌ها روز به روز بر زرق و برق زندگی خود می‌افزایند تا درمقابل هم مبادا کم بیاورند و گویی غایت ما لذت بردن و تجملات در دنیا فانی کنونی‌ست.

تبلیغات، رسانه‌ها و سبک زندگی اکثر انسان‌ها به مصرف‌گرایی متمایل شده و ویژگی‌ها و سجایای انسانی جای خود را به تجملات و زندگی مادی صرف داده‌اند تا خطر منجلاب دنیا مادی بیش از پیش گریبان‌گیر شود.

زهد و ساده‌زیستی از کمالات اخلاقی انسان‌هاست که در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) بسیار به آن توصیه شده اما متاسفانه در دنیای کنونی ما کم‌رنگ شده است.

این زهد و ساده‌زیستی با توجه به سخن امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند “الناس علی دین ملوکهم” در مسئولان، بزرگان و افراد تاثیرگذار باید جایگاهی خاص‌تر و ویژه‌تر باشد اما در زمانه کنونی کمتر این مهم در عمل دیده می‌شود.

آیت‌الله دکتر علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از جمله افراد بزرگ و شناخته شده است که زندگی ساده‌ای دارد و در ابعاد مختلف زندگی وی نمایان است.

حضور ساده آیت‌الله کلانتری در انتهای صفوف نماز جمعه شیراز الگوبرداری شود

در مشهودترین اتفاقی که همگان در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌اند، حضور ساده و بدون تشریفات آیت‌الله کلانتری در انتهای صفوف نماز جمعه شیراز است که درهمین خصوص یکی از فعالین فضای مجازی در شیراز و استان فارس نوشت: “اینکه نماینده مجلس خبرگان فارس، خیلی ساده و بی‌تکلف و بدون تشریفات هر هفته در صفوف آخر نماز جمعه آن هم در شهر شیراز که متاسفانه به مصیبت تشریفات‌زدگی افراطی مسئولین مبتلا و معروف است، حضور یابد، کار ارزشمندی است که باید توسط مردم تشویق و توسط مسؤولین الگوبرداری شود.”

امید است که این ساده‌زیستی، بی‌تکلفی و همراهی با مردم در زندگی تک‌تک مسؤولان و مدیران ایران اسلامی در عمل دیده شود تا این فاصله که در میان بسیاری از مسئولان و مردم ایجاد شده، روز به روز کاهش یابد و به تمدن نوین اسلامی که هدف جامعه ایران اسلامی ما است، هرچه زودتر محقق شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.