جزئیات آمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در شهرستان های استان فارس| ۹ خرداد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۶۰۷ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۸۵ مورد مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: با شناسایی ۸۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۸۳۱ مورد رسیده است.

او ادامه داد: از مجموع ۸۵ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۹ مورد؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی افزود: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان ها و ایزوله خانگی در استان نیز به پنج هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اعلام شهرداری شیراز مبنی بر آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس از فردا، دهم خرداد، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران، کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ به شمار می رود، بنابراین مردم بدون ماسک نمی توانند از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف بوده و برابر قانون از فعالیت آنان جلوگیری می شود.

او اظهار کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، مکان هایی در پایانه ها برای مسافران در خصوص خرید ماسک قبل از سوار شدن در اتوبوس و مترو راه اندازی شده است.

دکتر همتی توصیه کرد: بررسی ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.