جای خالی دانش‌آموزان فارسی در میان تک‌رقمی‌های کنکور ۱۴۰۰

رتبه‌های تک‌رقمی کنکور امسال در حالی معرفی شدند که جای خالی استان فارس در میان این افراد بسیار به چشم می‌آید ‌و متاسفانه دانش‌اموزان فارسی نتوانستند در این تورنمنت حساس جایی برای خود پیدا کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، این در حالی است که سال گذشته نیز تنها یک نفر از استان فارس در گروه علوم تجربی توانست رتبه تک رقمی کسب کند.

در همین راستا معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس همانند بسیاری از مواقع عملکرد ضعیف این اداره را توجیه کرده و از کسب نتایج قابل قبول دانش‌آموزان استان در کنکور ۱۴۰۰ خبر داد و شاخص سنجش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را تعداد قبولی‌های دو رقمی و سه رقمی عنوان کرد.

باتوجه به اسامی اعلام شده، تهران از نظر تعداد داوطلبان با رتبه برتر در جایگاه اول در بین استان‌ها قرار دارد و اصفهان جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و  فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با شرکت ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب برگزار شد که از این آمار، ۴۱ هزار و۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸ هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱ هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷ هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کردند. 

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.