با حقوق معلمی نمی توان برج و کاخ ساخت

نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در نماز جمعه شیراز، در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافت.

به گزارش ایران ریپورتس98، ابراهیم عزیزی در جمع نمازگزاران نماز جمعه شیراز در خصوص شفافیت آرای نمایندگان و موضع مجلس در برابر فساد اظهار داشت: اولویت مجلس یازدهم بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب فرهنگ و اقتصاد است.

او افزود: مجلس یازدهم یک مجلس فساد ستیز است ، این مجلس نمی پذیرد که یک عده با استفاده از رانت زمینه ارتباطات ناسالم را فراهم کنند.

نماینده شیراز اصلاح قوانین ناکارآمد را وظیفه مهم مجلس عنوان کرد: تقویت بعد نظارتی را سزاوارتر می بینیم.

او افزود: مجلس یازدهم جلوی زیاده خواهی و زد و بندهای ناسالم را در جهت خدمت بیشتر به مردم خواهد گرفت.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص نظارت بر دولت با ابزارهای نظارتی مجلس ضمن برشمردن این ابزارها برای نمازگزاران گفت: تذکر، سوال و استیضاح، تحقیق و تفحص، رای اعتماد یا عدم رای اعتماد، کمیسیون اصل 90، نظارت کمیسیون های تخصصی، دیوان محاسبات و ناظران مجلس در شوراها از ابزارهای نماینده مجلس است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

او تصریح کرد: ما به نیابت از مردم ضمن تعامل کارگشا با دیگر قوا، از این ابزارهای نظارتی در جهت رشد و توسعه کشور بهره خواهیم برد؛ ابزارهایی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

نماینده شیراز در مجلس یازدهم در خصوص وضعیت استان فارس در کشور نیز گفت: متاسفانه رتبه خوبی در حوزه های مختلف از جمله کسب و کار، منابع بانکی و … به دلایل مختلف ازجمله بی برنامگی و بی ثباتی اقتصادی و عدم اعتماد دولت به ظرفیت مردم نداریم.

او افزود: پروژه های بزرگی در استان داریم که معطل مانده است از جمله آزادراه شیراز اصفهان، راه آهن ها، شهر بزرگ سلامت، پالایشگاه و … که عزم مجمع نمایندگان در مجلس یازدهم به سرانجام رساندن این پروژه ها خواهد بود.

عزیزی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد دلایل سیاسی کاری ها در حوزه آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: متاسفانه آموزش و پرورش علی رغم جایگاه والا در نظام اسلامی وضع خوبی ندارد و در کلیت وزارتخانه قابل نقد است.

او خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در دولت ها به ویژه دولت یازدهم بی ثبات و ابزاری بوده است و نگاه تربیتی بر آن حاکم نبوده است.

عزیزی بیان کرد: آموزش و پرورش اولویت دولت نیست و متاسفانه شاهد پدیده های زشتی در دوره های مختلف مدیریت در این نهاد بودیم که هیچ مناسبتی با مسائل مهم تعلیم و تربیت نداشته است.

⁉️او تصریح کرد: سوال بنده این است آیا میشود با حقوق معلمی و اداری برج ها و کاخ ها ساخت؟

او افزود: آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت و رشد فضائل اخلاقی است و باید به مدار اصلی خود برگردد لذا در مجلس یازدهم این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.