آمار کل مبتلایان به کرونا در شهر به شهر فارس| 7 تیرماه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۲ هزار و ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ و فوت ۱۵۵ نفر بر اثر این بیماری از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد و گفت: آمار رو به رشد مبتلایان، نشانگر افزایش چرخش کروناویروس در بین شهروندان است.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام هشدار به مردم استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس تا کنون، ابتلای ۱۲ هزار و ۷۸۶ بیمار به کووید۱۹ در آزمایشگاه های تخصصی استان، تایید شده است.

او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۶ مورد شناسایی شده، پنج هزار و ۷۳۶ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۴۶۷ مورد؛ کازرون ۳۵۸ مورد؛ داراب ۳۲۱ مورد؛ آباده ۱۹۰ مورد؛ زرین دشت ۱۷۸ مورد؛ لامرد ۱۳۰ مورد؛ کوار ۱۲۵ مورد؛ ممسنی ۱۱۶ مورد؛ اقلید ۱۰۷ مورد؛ استهبان ۱۰۲ مورد؛ خرم بید ۹۶ مورد؛ مهر ۹۳ مورد؛ کوه چنار و رستم هر کدام ۸۹ مورد؛ فیروزآباد ۸۶ مورد؛ فراشبند ۸۳ مورد؛ زرقان ۸۲ مورد؛ قیروکارزین ۷۱ مورد؛ سپیدان ۶۱ مورد؛ پاسارگاد ۵۳ مورد؛ ارسنجان ۴۱ مورد؛ سروستان ۳۴ مورد؛ بیضا ۳۲ مورد؛ نی ریز ۳۱ مورد؛ بوانات ۲۶ مورد؛ بختگان ۲۴ مورد؛ خرامه ۱۹ مورد؛ سرچهان ۱۴ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که جمع جانباختگان به ۱۵۵ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۹ هزار و ۴۹۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۵۰۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های مختلف بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: بسیاری از موارد ابتلا مربوط به دورهمی های خانوادگی، مراسم های عقد، عروسی و ترحیم، استفاده از اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه سهل انگاری به دستورات بهداشتی، باعث افزایش چرخش کروناویروس در میان شهروندان می شود، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید۱۹ می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.