گام نخست افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت نيروگاه كازرون به بهره برداري رسيد

مجري طرح پست های انتقال معاونت طرح و توسعه برق منطقه اي فارس از اجراي گام نخست افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت نيروگاه كازرون خبر داد و اظهار داشت : اين طرح با موفقيت به بهره برداري رسيد و در مدار توليد قرار گرفت.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد هادی اکبری مجري طرح پست های انتقال معاونت طرح و توسعه برق منطقه اي فارس اعتبار اجراي اين طرح را 800 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با اجراي اين طرح كه اعتبارات آن از محل رديف هاي استاني تامين شده است ظرفيت پست ياد شده از 160 مگاولت آمپر به 240 مگاولت آمپر افزايش يافت.
وي ادامه داد : مدت زمان احداث پروژه:سيزده ماه است كه با پيشرفت فيزيكي 100 درصد طرح در مدار بهره برداري قرار گرفت.
مجید سیف الهی کارشناس طرح پست های انتقال ، با تشريح اقدامات و تجهيزات نصب شده در اين طرح ابراز داشت : در اجراي اين طرح افزایش ظرفیت ترانسفورماتور قدرت-ترانسفورماتور كمپكت-بريكر-سكسيونر-ترانس جريان و تابلوهای حفاظتی تعویض شده است.
وي ، هدف از اجراي پروژه را تامين بار مورد نياز منطقه و رفع پرباری ترانس های موجود دانست و گفت : تمام تجهيزات در اين پروژه توسط صنعتگران داخلي توليد شده است و در مرحله حمل ترانسهاي قدرت، دستگاه حمل كننده از شهر زنجان به شهر كازرون از مناطق صعب العبور كوهستاني و در شرايط آب و هواي باراني عبور كرده است. با توجه به افزايش ظرفيت پست ، ضروري بوده كه برخي ديگر از تجهيزات پست نيز تعويض گردد كه با توجه به فضاي كم موجود پست ، اين عمليات به دشواري و با موفقيت به اتمام رسيده است.
رحيم هاشمي شيرازي كارشناس طرح پست های انتقال شركت برق منطقه اي فارس نيز در باره ضرورت افزايش ظرفيت در پست هاي برق گفت : با توجه به رشد مصرف سالیانه مشترکین که در شهرهای گرمسیر ، گاهاً بیشتر از حد پیش بینی شده می باشد ، افزایش ظرفیت پست های انتقال اجتناب ناپذیر است . لذا با توجه به رشد بار منطقه کازرون ، نیاز به این امر در پست 230 نیروگاه کازرون ، ضروری بوده که خوشبختانه در موعد مقرر این پروژه به بهره برداری رسید و نیاز شبکه منطقه از آخر سال 1401 به بعد مرتفع گردید .
هاشمي شيرازي اضافه كرد : پست هاي برق فشار قوي به همراه خطوط انتقال برق، اساسي ‏ترين اجزاي سيستم انتقال نيروي برق از توليدكننده تا مصرف‏ كنندگان صنعتي، تجاري و در نهايت شهروندان مي‏باشندكه مي بايست تحت رصد و پايش باشند تا برق مطمئن و پايدار به مصرف كننده برسد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.