کلنگ کارخانه کاشی در آباده به زمین خورد

طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان آباده، کلنگ کارخانه کاشی فروردین با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان به زمین خورد.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد نعمت‌الهی سرپرست اداره صمت شهرستان آباده با بیان اینکه این کارخانه کاشی قرار است با مساحتی حدود ۲۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان احداث شود، گفت: کارخانه کاشی فروردین که ظرفیت سالانه حدود شش میلیون متر مربع و اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفر را به‌همراه دارد در ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار آباده در ادامه گفت: در سال آینده کلنگ زنی شش کارخانه دیگر را در شهرستان داریم که موجب تحول بزرگی در صنعت شهرستان خواهد شد.

زین العابدین نیک مرام افزود: بحث اشتغال در شهرستان آباده حل شده است و تنها شهرستانی که می‌توان گفت داریم بیکاری را در آن به صفر می‌رسانیم شهرستان آباده است. 

او افزود: یکی از ایده‌های ما این است که در نیمه دوم سال آینده یک عدد بیکار هم نخواهیم داشت؛ اگرچه الان هم نداریم.

نیک مرام گفت: همچنین در حدود چندین هزار هکتار برای تشکیل منطقه ویژه اقتصادی مهیا شده است و از تمام مدیران خواهش می‌کنم هر سرمایه‌گذار با هر ایده؛ استراتژی و هر پروژه‌ای را مورد حمایت قرار دهند. ما هم در ارائه تسهیلات؛ تخصیص زمین و مجوز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام تلاش خورد را خواهیم کرد.

در حال حاضر چهار کارخانه فعال با اشتغال مستقیم قریب به سه هزار نفر و یک کارخانه با تولید آزمایشی در اباده موجود است که مابقی کارخانه‌های کاشی، جواز تاسیس صادر شده و یا تنها کلنگ زنی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.