کشتار جوجه‌های یک‌روزه و بالا بردن قیمت گوشت طی ماه‌های آینده!

سناریوی معدوم‌سازی و کشتار جوجه‌ها در راستای برنامه از پیش تعیین شده مافیای واردات نهاده های کشاورزی برای بالا بردن قیمت گوشت طی ماه‌های آتی است.

به گزارش ایران ریپورتس98، شایان نادری از فعالان ادوار اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و پژوهشگر حوزه امنیت غذایی و تهدیدات زیستی طی یادداشتی درباره انتشار فیلم های معدوم ساختن جوجه های یک روزه در فضای مجازی نوشت:

طی روزهای گذشته کلیپی از کشتار و معدوم ساختن جوجه های یک روزه در فضای مجازی مشاهده شد.

نکته اول اینکه مقصر اصلی این اتفاق بانک مرکزی است که ارز لازم برای نهاده های کشاورزی را تخصیص نداده است و عدم هماهنگی بین وزارت خانه‌های صمت و جهاد و کشاورزی با بانک مرکزی هم مثل همیشه مشهود است.

نکته دوم اینکه انحصار واردات نهاده های کشاورزی در اختیار یک نفر است که طی دو دهه اخیر از دولت ها هم قدرتمندتر ظاهر شده و کسی قدرت رقابت با این مافیا را ندارد به عبارتی خودش مرجع قیمت‌گذاری است.

نکته سوم اینکه در این اثنی عده ای از مسئولین برای سرپوش گذاشتن بر کم کارهایشان قصد ماله کشی دارند و با وقاحت کامل می گویند که این کار در صنعت مرغذاری یک روند عادی است.

نکته چهارم اینکه در اسفندماه سال ۹۸ این هشدارها را داده بودیم که با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان و بی برنامگی نهادهای متولی هنوز در بحث تامین نهادهای دامی و در ادامه تولید گوشت مرغ حرکت جدی صورت نگرفته است که این بی تدبیری تبعاتش را در ماه مبارک رمضان که تقاضای مصرفی بالا می رود خودش را نشان می دهد، سناریوی معدوم سازی و کشتار این جوجه ها هم در راستای برنامه از پیش تعیین شده مافیای واردات نهاده های کشاورزی برای بالا بردن قیمت گوشت طی ماههای آتی است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.