کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – حبیب‌الله سیاری

سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده‌ی ارتش در سال ۱۳۳۴ به دنیا آمد، او متولد نوبندگان فسا در استان فارس است.

سیاری که پس از ورود به دانشکده‌ی افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش درآمد، دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذرانده و عضو هیئت علمی همین دانشگاه است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای سیاری در فضای مجازی آمده است، او «نقش‌آفرینی‌اش در دوران دفاع مقدس را از همان روز‌های نخست جنگ در خرمشهر آغاز کرد».

برخی از مسئولیت‌های نظامی امیر دریادار سیاری به این شرح است: فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم دریایی نداجا و…

سیاری در مرداد ۱۳۸۶ با حکم فرمانده کل قوا به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش منصوب شد. از جمله‌ی اقدامات او در ده سال حضور در فرماندهی نداجا می‌توان به ساخت ناوشکن «جماران» و حضور گسترده ناو‌های ایرانی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ اشاره کرد.

با پایان حضور سیاری در فرماندهی نیروی دریایی ارتش، او در آبان۹۶ با حکم فرمانده کل قوا به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده‌ی ارتش منصوب شد.

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ - حبیب‌الله سیاری

سیاری که در شهریور ۹۷ موفق به دریافت نشان درجه یک فتح شد، علاوه بر این نشان، سابقه‌ی دریافت نشان‌های «ایثار»، «جانباز»، «دافوس»، «علوم استراتژیک»، «ورزش»، «مقدماتی»، «عالی» و «دوره دوم دانشگاه افسری» نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

از جمله حاشیه‌های خبرساز دوران فعالیت سیاری می‌توان به حضور «امیر تتلو» بر روی ناوشکن جماران برای تهیه یک‌ کلیپ اشاره کرد.

روایت سیاری از این ماجرا: «ما او را نمی‌شناختیم که اصلا کی هست. گفتند یک اکیپی آمده که آهنگی بسازد و خواننده دارند، سیستم‌های فرهنگی ما هم هماهنگ کردند، آنها رفتند انجام دادند ولی یک چیز دیگری از توی آن درآمد».

در ماه‌های اخیر نیز گفت‌وگوی این فرمانده ارشد نظامی با خبرگزاری جمهوری اسلامی با حاشیه‌های فراوانی همراه شد و در نهایت نیز این مصاحبه به گفته‌ی مدیرعامل وقت این خبرگزاری به خواست ارتش حذف شد!

آقای سیاری از چهره‌های نظامی است که در سال‌های اخیر نسبت به سایر فرماندهان ارتش حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها داشته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.