کارگاه آموزشی سامانه تعاون سرویس در لامرد

به منظور شناخت هر چه بهتر عاملین با فرایند توزیع آرد به صورت هوشمند “سامانه تعاون سرویس” کارگاه آموزشی یک روزه از سوی تعاونی روستایی لامرد برگزار گردید.

به گزارش ایران ریپورتس، داود حیدری مدیرعامل تعاونی روستایی شهرستان لامرد که در “کارگاه آموزشی تعاون سرویس” در سالن شهیدجنگ اور فرمانداری شهرستان لامرد و با حضور بیش از ۱۶۰ نفر از عاملین و معتمدین توزیع کننده آرد روستایی سخنرانی می کرد، اظهار کرد: سامانه تعاون سرویس، سامانه ای است که تمامی اطلاعات آرد خانه نان پز روستایی را توسط عاملین در این شهرستان مشخص می کند.

وی، با تقدیر و تشکر از مجموعه فرمانداری، دفتر نماینده، بخشداران، مدیریت جهاد کشاورزی و شورای آرد ونان شهرستان بابت همراهی در کلیه امورات این مجموعه اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی که مدعوین و شرکت کنندگان، دهیاران و شورهای روستاها و بخشدارانِ بخش های پنج گانه شهرستان و تمامی ۶۷ نفر عامل توزیع روستایی حضور یافتند نحوه کار با این سیستم و فرایندهای آن آموزش دیدند.

وی ادامه داد: عاملین با در اختیار داشتن کدکاربری و رمز اختصاصی می توانند وارد سیستم شوند، که این مهم باعث سالم سازی توزیع آرد خانه پز روستایی است و تمامی آنچه که مدنظر دولت محترم است دست می یابد.

وی گفت: توزیع ماهیانه آرد روستایی بعهده اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان است که توزیع آرد روستایی شهرستان قریب به ۱۵۰ تن، معادل ۳۷۰۰کیسه می باشد که در بین روستاییان و عشایر توزیع می شود.

حیدری با بیان این مطلب که جامعه آماری و هدف ما بیش از۳۰هزار نفر می باشند تصریح کرد: در هر بخش از شهرستان که متولی آن دهیاری و شوراها می باشند عاملین طبق لیست خانوارها به توزیع آرد اقدام می کنند که حدود ۷۰ ایستگاه تخلیه آرد در روستاها وجود دارد.

حیدری گفت: به دلیل شرایط اب وهوایی جنوب و گرمای شدید این منطقه، آرد روستایی به صورت خودحمل (بارگیری، تخلیه و…) است و باتوجه به قیمت یارانه ای و قیمت پایین خیلی از ماشین الات حمل بار همکاری های لازم را با ما نمی کنند.

وی گفت: به ازاء هرکیسه حدود ۱۵هزار تومان هزینه حمل، نقل، جابجایی، تخلیه و کارپردازی است که در شهرهای دیگر این هزینه ها کمتر است.

وی با اشاره به اینکه شبکه تعاونی روستایی یک ظرفیت منحصر به فرد، در خدمات رسانی به تولید کنندگان بخش کشاورزی بوده و با ایجاد پلتفرم‌های IT محور دسترسی روستائیان و کشاورزان را به این خدمات آسان تر، دقیق تر و شفاف تر کرده خاطرنشان کرد: با همین هدف فرآیند توزیع آرد خانوار روستایی بصورت هوشمند تخصیص و توزیع می شود.

وی ادامه داد: با پی گیری های صورت گرفته امید است خودرو مورد نیاز هر چه سریعتر در اختیار تعاونی روستایی قرار گیرد تا درگیر هزینه های اضافی حمل ونقل نشویم.

حیدری افزود: این سامانه با هدف ساماندهی و یکپارچه سازی مبادلات بین شبکه‌ای و فرآیندهای اقتصادی شبکه تعاون روستایی، سامانه توزیع آرد راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه ما حمایت از تولید شهرستان است و بیشترین خرید و تهیه آرد از کارخانه آرد شهرستان صورت می گیرد.

مدیرعامل تعاونی روستایی شهرستان لامرد، مطلبی هم برای جاماندگان آرد روستایی داشت و گفت: افراد جامانده یا خانوارهای روستایی که تعداد جمعیتی آنها افزایش یافته، می توانند با مکاتبه و تاییدیه ای که از طرف شورای روستا به تعاونی روستایی انجام می شود ثبت سیستم شوند.

او افزود: کسانی که در روستا ساکن نباشند آرد روستایی به آن خانوار تعلق نمی گیرد، زیرا ملاک سکونت افراد در روستا است.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی یک روزه به دلیل شناخت هر چه بهتر عاملین و توزیع کنندگان آرد روستایی با نحوه فرایند توزیع آرد روستایی به صورت هوشمند “سامانه تعاون سرویس” برگزار شده بود.

💫خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.