چه موقع با آمریکا مذاکره خواهیم کرد؟

سخنگوی دولت گفت: اگر هر رئیس‌جمهور چه دموکرات چه جمهوری خواه در کاخ سفید باشد و در آِینده به قدرت برسد، مادامی که از زورگویی و تحریم و ترور دست نکشد ما با او هیچ گفتگویی نخواهیم داشت و در آن صورت سیاست‌های شکست خورده امروز ایالات متحده تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایران ریپورتس98، علی ربیعی سخنگوی دولت در بخشی از نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه درباره صحبت‌های اخیر ترامپ درباره اینکه ایران برای مذاکره منتظر دولت بعدی آمریکا است، گفت: این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا یک اظهارنظر شخصی است و ما بارها اعلام کردیم که برای ما ساکنان کاخ سفید با هم هیچ تفاوتی ندارند. البته به اعتقاد ما ترامپ در حال فرافکنی مشکلات ناشی از فقدان مهارتش در تعامل با دنیا و درک نادرستش از تحولات منطقه و مسائل داخلی آمریکا است و از این رو اتهام زنی می‌کند تا منافع داخلی خودش را دنبال کند.

وی با بیان اینکه این اظهارات بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن شکست دولت ترامپ در به حرکت در آوردن دیپلماسی سازنده است، گفت: همانطور که گفتم فرقی ندارد که چه کسی در کاخ سفید باشد، در هر حال موضع دولت ما این است که ما از اصول محکمی پیروی می‌کنیم و این اصول مبتنی بر احترام متقابل، چند جانبه گرایی و ایستادن در برابر زورگویی است و اینکه همه باید تحت آشکارترین قوانین بین المللی رفتار کنند.

ربیعی تصریح کرد:  اگر هر رئیس‌جمهور چه دموکرات چه جمهوری خواه در کاخ سفید باشد و در آِینده به قدرت برسد، مادامی که از زورگویی و تحریم و ترور دست نکشد ما با او هیچ گفتگویی نخواهیم داشت و در آن صورت سیاست‌های شکست خورده امروز ایالات متحده تداوم خواهد داشت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: توصیه ما به آمریکا این است که به جای پیدا کردن مقصرهای تکراری، مسیر خود را تصحیح کند. ما گفتیم که آمریکا تحریم‌ها را بردارد و به میز ۱+۵ برگردد. کسی که برای اصول و اهداف سیاسی خود متوسل به ترور و ارعاب و تهدید می‌شود، مجبور است برای پوشش نمایش عجز و ناتوانی در دیپلماسی این سخنان فرافکنانه را انجام دهد. ما صلح‌جو و صلح طلب هستیم و معتقدیم که در چارچوب‌های اعلام شده نمی‌خواهیم که بپذیریم یک نوع زور گفتن درپی ویروس کرونا ما را وادار به مذاکره کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.