مصوبات و کارهای شورای پنجم در چهارچوب قانون بوده است

پس از نطق طوفانی و آتشین محمد تقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون برخی موضوعات شهری، شهرداری و شورای شهر شیراز در هفته گذشته، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و حقیقی داشت که در ادامه رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز به موارد مطرح شده در نطق تذروی در صحن علنی این شورا پاسخ داده اند.

به گزارش ایران ریپورتس98، سعید نظری، سخنگوی شورای شهر شیراز در جلسه علنی صحن این شورا با اشاره به سخنان عضو دیگر شورا، محمد تقی تذروی در جلسه قبل صحن علنی، به توضیح مواردی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:::

« در خصوص ادعاي جناب آقاي تذروي مبني بر اينكه شاهد كمترين همكاري با ایشان در شوراي پنجم بوده اند باستحضار  شهروندان گرامي مي رساند ايشان از بدو ورود به شوراي اسلامي شهر شيراز در كميسيون هاي تخصصي عمران و حمل و نقل- سلامت، محيط زيست و خدمات شهري – فرهنگي اجتماعي و ورزشي عضو هستند و در كميته مناسب سازي اقتصادي برنامه عملياتي درآمدزايي از تبليغات شهري نيز به عنوان نماينده شورا شركت مي كنند .

اين عضو محترم شورا در كميسيون تاسيسات ، مشاغل مزاحم بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و نيز هيئت انضباطي رسيدگي به تخلفات تاكسيراني نيز عضو هستند.

اشاره ايشان به عدم دريافت اجازه براي برگزاري جلسه اي با ياوران شورا در ايام نوروز به جهت برنامه ريزي مقابله با كرونا است، كه ياداور مي شوم اين درخواست در هفته اول نوروز و در اوج اپيدمي كرونا و در هيئت رييسه شورا مطرح شد و به دليل تعطيلي كليه جلسات اداري در شهرداري ، شوراي شهر و ديگر دستگاههاي اجرايي با برگزاري اين جلسه به صورت حضوري مخالفت شد اما امكان برگزاري مجازي جلسه براي ايشان و اعضای دیگر شورا وجود داشت.

پيرامون انتقادات ايشان به عملكرد روابط عمومي شوراي اسلامي شهر شيراز و ادعا و انعكاس نامناسب اخبار ايشان بايد به اطلاع شهروندان عزيز برساند كه به دليل حضور ۱۳ عضو، علايق مختلف اعضاي محترم و كمبود امكانات ، توليد محتوا بر عهده دفاتر اعضا و مطابق استاندارد مشخص گذاشته شده است و تنها انتشار آن در سامانه ها و  پايگاههاي اطلاع رساني توسط روابط عمومي شوراي اسلامي شهر شيراز صورت مي گيرد كه متاسفانه محتواهاي ارسالي دفتر ايشان يا فاقد استانداردهاي لازم بوده و يا اصولاً محتوايي ارسال نكرده اند. اما مواردي همچون بازديدهاي ايشان از مناطق محروم، اظهارات مختلف در جمع ياوران شورا گزارش هاي قرارگاه

بهداشتي مقابله با كرونا- روز سپاه- روز شورا- روز شيراز تمام نطق هاي ايشان همواره به صورت كامل و همراه با محتواي ارسالي از دفتر ايشان منتشر شده است.

اسناد همه مصوبات بر روي سامانه شورا براي همگان در دسترس است باشد كه منصفانه و عادلانه قضاوت كنيم.

تلاش براي توسعه شهر از طريق تكميل و اجراي پروژه هاي عمراني و انسان محور و مقابله با مشكلات احتمالي ناشي از شرايط سخت تحريم ها و عبور از بحران كرونا با حفظ كامل آرامش و جلوگيري از هرگونه سياسي كاري و فعاليت انتخاباتي و تبليغاتي سياست عمده شوراي پنجم در يك سال باقي مانده است.»

توضیحات رئیس درمورد نیروی انسانی شهرداری شیراز

سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه بحث‌های جذب 300 نفر جدید در شهرداری و تبدیل وضعیت برخی از پرسنل در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر شیراز گفت:

« مصوبه اي در موضوع نيروي انساني داشتيم كه  در سطح جامعه خوشبختانه افراد زيادي نسبت به آن اظهار نظر كردند. از نظر ما همه شهروندان حق دارند نسبت به مصوبات شورا اظهار نظر كند .فرق نمي كنددرچه منصب يا موقعيتي باشند.در موضوع مصوبه مجموعه اظهارنظرهاو تنوع افراد و حتي برخي دستگاههاي دولتي و قضايي نشان دهنده اهميت اين موضوع است.

قبلاً هم عرض كرده ام اين مصوبه يكي از كارهاي شايسته وقابل دفاع شوراي پنجم است .البته عده اي هم تلاش كردند و تلاش مي كنند كه از اين فضا و از اين شرايط استفاده تبليغاتي ببرند اين هم به خود آنها بر مي گردد و جامعه هم به هر صورت قضاوت خواهد كرد.

در همين جهت به دعوت  شوراي عالي استانها روز گذشته از طريق فضاي مجازي جلسه اي با روساي برخي از كلانشهرها و مراكز استان ها و معاونين برنامه ريزي شهرداري هاي آنها برگزار كرديم كه استقبال خوبي از اين جلسه شد روساي شوراهاي اسلامي كلانشهرها از جمله شهرهاي تهران يزد اصفهان تبريز بندرعباس و تعداد ديگري از كلانشهرهابه همراه معاونين برنامه‌ريزي برخي ديگر از آنها كه حدود ۲۵ نفر بودند در اين نشست شركت كردند. فرصت خيلي خوبي بود اطلاعات خوبي رو از وضعيت نيروي انساني در شهرداريهاي مختلف بدست اورديم. اين اطلاعات نشان مي دهد.بكارگيري نيروي انساني در شهرداري شيراز در طول سالهاي گذشته وضعيت خوبي نداشته است.

شايد بعد از تهران بدترين وضعيت را از نظر حجم نيروهاي بدون ضابطه و هزينه‌هاي ناشي از آن ما داشته باشيم.

ما در  شهرداري شيراز داراي ۳۶۱۹ پست سازماني هستيم. يعني چي؟ يعني ما ميتوانيم حداكثر به همين تعداد نيروي انساني كه مي تواند مسئوليت بپذيرد، امضا كنند و در اين پست ها قرار بگيرد، داشته باشيم .در مقابل ۱۶۰۰ پست از اين ۳۶۰۰ پست خالي است، يعني اينكه افرادي كه داراي شرايط احراز هستند و بر اساس مقررات به شهرداري ورود پيدا كرده اند وجود ندارند كه در اين پست ها قرار بگيرند ما به جاي آنها از نيروهاي شركتي استفاده كرده ايم. كه از نظر قانون نمي‌توانند مسئوليت بپذيرند، در نتيجه امكان ارتقا هم ندارند امكان پذيرش مسئوليت هم ندارند و اين امر موجب ورود ضرر هاي فراوان تاكنون به شهرداري وعدم امنيت شغلي آنان شده است و سازمان بازرسي هم ورود پيدا كرده است.

آن چه گفته مي‌شود تبديل وضعيت چيزي به نام تبديل وضعيت وجود ندارد و به كار بردن اين لفظ فاقد وجاهت قانوني است. بلكه موضوع پذيرش تعدادي نيروي انساني به عنوان استخدام موقت درشهرداري است اين هم مبناي قانوني دارد در قانون مشخص شده است. حال سوال اين است ما مكلف هستيم كه براي سامان دادن به وضعيت نيروي انساني اين پست هاي خالي رو حداقل تعدادي از آن ها را پر كنيم چون شهرداري با مشكل نيروي انساني براي استقرار در اين پستها روربرو هست به عنوان مثال به شدت در حوزه كارشناسان و مديران حقوقي شهرداري با مشكل روبروست قانون هم تكليف را مشخص كرده است مي گويد نيروي انساني كه در اين پست ها بايد قرار بگيرند يا بايد در استخدام دائم باشند يا پيماني باشند و يا اينكه از طريق استخدام موقت به كار گرفته شوند همان چيزي كه امروز موضوع بحث ما است.

در موضوع استخدام موقت هم باز قانون مشخص كرده است بند پ ماده ۲ آيين نامه استخدامي شهرداريها و مقررات مربوط به همين ماده به صراحت  مي گويد: استخدام موقت از طريق امتحان و گزينش صورت مي گيرد .خوب لايحه شهرداري و مصوبه شورا چه مي گويد ؟به صراحت در اين لايحه آمده است كه ما ازدوگروه افراد مي خواهيم براي پر كردن پست هاي شهرداري استفاده كنيم.اول  حدود ۱۰۰۰ نفر از بين نيروهاي شركتي موجود شهرداري كه طبق بخشنامه وزير كشور داراي شرايط هستند از طريق امتحان و گزينش پذيرفته شوند. پس در اين وضعيت هيچ كسي نمي تواند فرد يا افراد خاص مورد نظر خودش را از اين طريق وارد كند امتحان داراي قانون است گزينش هم داراي قانون است.

در قسمت دوم آمده است كه ۳۰۰ نفر نيز از طريق فراخوان عمومي،و اخذ مجوز قانوني و برگزاري آزمون طبق مقررات به كار گرفته شوند .پس هر دو مورد طبق قانون است.

شايد سوال كنيم خوب ما كه نيروي مازاد داريم چرا ۳۰۰ نفر را از بين افرادي كه بيرون از شهرداري هستند به كار بگيريم پاسخ روشن است.مانيروي مازادبرپستهاي شهرداري داريم.اماحدود۱۶۰۰پست خالي داريم.كه نيروهاي شركتي نمي توانند در آن قرارگيرند.وبايدازطريق استخدام موقت وياپيماني تكميل شوند.بنابراين بخشي ازپستها به نيروهاي موجودوبخشي هم به نيروهاي شايسته بيرون از شهرداري بايد اختصاص يابد.»

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.